شناسهٔ خبر: 30082 - سرویس بنادر و دریانوردی

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی در نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس

نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در هشتمین نمایشگاه کیش اینوکس در جزیره مرجانی خلیج‌فارس که با حضور بیش از ۱۸۰ شرکت داخلی و خارجی گشایش یافته، معرفی و تشریح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (۲۰۱۶) kish invex و سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه شامگاه گذشته (دوشنبه ۱۰ آبان ماه) با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی، معاون اقتصادی بیمه مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش کار خود را آغاز کرد.

در این نمایشگاه، بیش از ۳۰ شرکت خارجی از کشورهای مختلفی نظیر سوئیس، هندوستان، ترکیه، امارات، فرانسه، مالزی، ایتالیا، انگلستان و ... به همراه ۱۵۰ شرکت داخلی حضور دارند.

غرفه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخشی از غرفه سازمان بنادر و دریانوردی واقع در سالن A نمایشگاه (سازمان بنادر و دریانوردی) مستقر است که مدیران و کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری این بندر تا ۱۳ آبان ماه همه روزه از ساعت ۱۷ لغایت ۲۲ اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دروازه طلایی اقتصاد ایران را برای متقاضیان به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های بندری و دریایی و همچنین فعالیت‌های لجستیکی تشریح می‌کنند.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، سومین همایش بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برابر با ۱۱ و ۱۲ آبان ماه با ۱۲ پنل تخصصی تحت عنوان سرمایه‌گذاری و توسعه در ایران اجرا خواهد شد و بیش از ۶۰ سخنران صاحب‌نظر و کارشناس در آن حضور دارند.

شایان ذکر است که روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان ماه نیز در حاشیه این نمایشگاه ۷ نشست تخصصی از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۱۴:۳۰ عصر در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

استقرار حاکمیت شرکت در هلدینگ‌های صنعتی، استراتژی فعالیت بیمه‌ای در مناطق آزاد، افق فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان، تأمین مالی بین‌المللی در دوران پسا برجام، تأمین مالی گردشگری با رویکرد هتل‌سازی، راهکارهای تأمین مالی از طریق بورس اوراق بهادار تهران با نگاهی به توسعه بازار بدهی ایران و جهان از جمله عناوین نشست‌های تخصصی است که ۱۳ آبان ماه اجرا می‌شود.

سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور با حضور مقامات کشوری، صاحب‌نظران و کارشناسان تا ۱۳ آبان ماه در کیش ادامه دارد.

یادآور می‌شود، دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در حالی سال گذشته با حضور ۱۸۵ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی در کیش برگزار شد که منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی نیز در این دو رویداد نیز حضور پررنگی داشت.

گفتنی است، کیش اینوکس (kish invex) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی بخش خصوصی با چندین سال تجربه توانسته با در هم کنار قرار دادن بخش‌های پیشرو اقتصاد ایران شامل بانک، بیمه و بورس، انرژی (نفت و گاز و پتروشیمی)، زیرساخت و گردشگری و حضور متولیان پروژه‌های سرمایه‌گذاری از یک‌سو و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از سوی دیگر فرصت ویژه‌ای را برای بهره‌برداری و توسعه سرمایه‌گذاری و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی کشور فراهم آورده است.