شناسهٔ خبر: 30181 - سرویس استان‌ها

برگزاری نخستین نشست اندیشه ایران‌شهری در یزد/ بازدید از محور در حال ساخت یزد – بافق

نشست نشست تخصصی ایران شهر با موضوع توسعه فضایی پایدار در پرتو اندیشه ایرانشهری در محل دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان یزد این همایش که درراستای  اهداف وزارت راه و شهرسازی  در جهت ساماندهی و هویت بخشی به شهرها و همچنین بازخوانی وتغییر نگرش عمومی نسبت به  سبک زندگی شهری را پیگیری می‌کند، با حضور مدیران و کارشناسان حوزه شهری، اساتید و نخبگان حوزه دانشگاه و دانشجویان علاقه‌مند در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برگزار شد‌.

مدیر کل راه وشهرسازی  استان که برگزارکننده این مراسم بود در حاشیه این  نشست به خبرنگار ما گفت‌: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی امروز شاهد برگزاری نشست تخصصی با موضوع  توسعه فضایی شهری با اندیشه ایرانشهری در یزد بودیم که خوشبختانه این مبحث مورد توجه نخبگان و اساتید در یزد قرار گرفت و استقبالی که از این نشست شد امیدواریم نشست دیگری را  در تکمیل مباحث امروز در یزد داشته باشیم.

دکترمحمد رضا نقصان محمدی که خود یکی از صاحب نظران حوزه شهر و شهرسازی است، افزود: در اداره کل راه وشهرسازی استان یزد تلاش خواهد شد در کنار وظایف این اداره کل ورسالتی که در حوزه شهرسازی دنبال می‌شود با نگرش جدیدی مبحث ایران‌شهر و توسعه پایدار شهری مورد  توجه بیشتری قرار گیرد‌.

وی با تاکید بر محله محوری در فضا‌های عمومی شهری و تغییر نگرش در حوزه سبک زندگی عمومی،  توجه به موضوع ایرانشهر را  برای شهرها مهم دانست‌.

  این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خوشبختانه شکل گیری ستاد باز آفرینی شهری در استان یزد که  وظیفه پیگیری وساماندهی درحوزه حاشیه نشینی شهری و اسکان در بافتهای مختلف شهری را دنبال می‌کند می‌تواند بستر مناسبی باشد  تا با طرح مباحث جدید شهری‌، موضوع توسعه فضایی شهری را دراندیشه ایران‌شهری مورد توجه قرار دهد.

خبر دیگر اینکه دکتر محمد رضا نقصان محمدی از پروژه باند دوم محور در حال ساخت  یزد- بافق بازدیدکرد.

دکتر محمد رضا نقصان محمدی درحاشیه این بازدید گفت:  با توجه به جلسات و نشست‌های کارشناسی که در استان برگزار شده است و همچنین تاکید استاندار درخصوص پیگیری لازم برای تامین اعتبار باند دوم این محورشریانی‌، امیدواریم با پیگیری‌های مستمر و مکرری که انجام خواهیم داد درآینده نزدیک  با سرعت گرفتن ساخت این محور و تسریع در اجرای این پروژه  مهم مواجه شویم.