شناسهٔ خبر: 3020 - سرویس ریلی

انتقال مسافران در ۷۰ دقیقه‌ ؛

جزئياتي جديد از راه‌اندازي قطار حومه‌ای هشتگرد - تهران/ پروژه متروی شهرهای جدید ادامه می‌یابد

علیرضا شاکری مدیرکل راه‌آهن تهران از راه‌اندازی قطار حومه‌ای تهران – هشتگرد خبر داد و گفت: این قطار مسیر ۷۵ کیلومتری تهران تا شهر جدید هشتگرد را در ۷۰ دقیقه طی می‌کند و انتظار داریم استقبال از آن بیش از قطار حومه‌ای تهران – کرج باشد.

رضا شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره راه‌اندازی قطار حومه‌‌ای تهران – هشتگرد توضیح داد: قطار حومه‌ای تهران – هشتگرد صبح روز گذشته ۶ دی ماه با حضور مسئولانی از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی  و مقامات محلی و با هدف حل مشکلات انتقال و جابه‌جایی اهالی مناطق هشتگرد، نظرآباد و ساوجبلاغ راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این قطار از خط آهن موجود در شهر هشتگرد قدیم عبور می‌کند و با تمهیداتی که مسئولان محلی شهرهای ساوجبلاغ و نظرآباد در نظر گرفتند این خط آهن علاوه بر این شهرها از شهر جدید هشتگرد نیز عبور می‌کند.  

مدیرکل راه‌آهن تهران با بیان اینکه شهرهای اطراف و حومه‌ای تهران از جمعیت زیادی برخوردارند که جابه‌جایی آن‌ها در جاده‌ها و اتوبان‌ها کار آسانی نیست، اضافه کرد: در محور تهران – هشتگرد روزانه سه رام قطار رفت و برگشت تعیین شده است. این قطارها همان قطارهای حومه‌ای‌ هستند که از تهران به کرج سیر داشتند و اکنون طول مسیر سیر آن‌ها تا شهر جدید هشتگرد امتداد دارد.

وی درباره استقبال از این خط آهن گفت: پیش‌بینی می‌شود استقبال از این خط آهن بیش از خط آهن قطار حومه‌ای تهران – کرج باشد زیرا در شهر کرج علاوه بر قطار حومه‌ای مترو هم وجود دارد که سبب شد همه ظرفیت‌ این قطار تکمیل نشود اما قطار حومه‌ای آسان‌ترین و سریع‌ترین وسیله نقلیه برای انتقال جمعیت انبوه شهرهای جدید هشتگرد، ساوجبلاغ و نظرآباد به تهران به شمار می‌آید.

شاکری درباره طول این خط و زمان سیر آن توضیح داد: مسیر تهران تا هشتگرد حدود ۷۵ کیلومتر است که اکنون چهار ایستگاه در طول این مسیر در نظر گرفته شده که قطار حومه‌ای در آن توقف دارد. بهای بلیت این قطار حومه‌ای هزار تومان و زمان سیر آن حدود ۷۰ دقیقه است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا با راه‌اندازی این قطار، پرونده احداث مترویی که قرار بود شهر جدید هشتگرد را به تهران متصل شود، مختومه می‌شود؟» گفت: احداث مترو برای شهرهای جدید و اطراف تهران همچنان به قوت خود باقی مانده و پروژه‌های آن در حال پیگیری و ساخت است./