شناسهٔ خبر: 30294 - سرویس بنادر و دریانوردی

الهیار اسعدی خبر‌داد:

بازدید بازرگانان ولگاگراد روسیه از بندر امیرآباد/ تاکید برافزایش بارگیری از مبدآ بندر ولگاگراد به بندر امیرآباد

بازدید هیات تجاری ولگاگراد روسیه در راستای سفر سه روزه خود به مازندران از بندر امیرآباد بازدید و ابراز امیدواری کردند با وجود مخازن روغن خوراکی در بندرامیرآباد، شاهد افزایش بارگیری از مبدآ بندر ولگاگراد به این بندر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سرپرست معاونت دریایی و بندری بندر امیرآباد در این دیدار گفت: ولگاگراد پس از آستاراخان دومین استان روسیه است که در پسابرجام از توانمندی های بندر امیرآباد بازدید می کنند.

الهیار اسعدی با بیان اینکه بندر امیرآباد از قابلیت های زیادی در صنعت حمل و نقل دریایی، صنایع کاغذ، غلات و روغن خوراکی برخوردار است بر افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با ولگاگراد روسیه تآکید کرد.

وی سیلوی های غلات و مخازن ذخیره سازی مواد نفتی و روغن خوراکی را بخشی از امکانات و پتانسیل های بندرامیرآباد برشمرد و خاطرنشان کرد: این بندر با قرار گرفتن در کریدور بین المللی شمال - جنوب، مسیری ارزان و سریع برای دسترسی به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و فروش محصولات روسی است.

سرپرست معاونت دریایی، بندری با اشاره به اینکه در ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار تن روغن خوراکی در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد افزود: بندر امیرآباد تنها بندر شمال کشور است که قابلیت تخلیه و بارگیری روغن خوراکی را دارا است.

الکساندر واسیلیویچ معاون رئیس کمیته اقتصاد منطقه ولگاگراد نیز در این دیدار با ییان اینکه اشتیاق زیادی برای بازدید از بندر امیرآباد در تیم اقتصادی ولگاگراد وجود دارد ابراز امیدواری کرد با وجود مخازن روغن خوراکی در بندرامیرآباد، شاهد افزایش بارگیری از مبدآ بندر ولگاگراد به این بندر باشیم.

در پایان، هیآت تجاری ولگاگراد روسیه از قابلیت ها و توانمندی ها و منطقه عملیاتی بندر امیرآباد بازدید کرد.