شناسهٔ خبر: 30314 - سرویس استان‌ها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان خبر داد:

برپایی نمایشگاه دائمی مصالح استاندارد ساختمان در سازمان نظام مهندسی زنجان

حسن مجتبی زاده رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان گفت: درصدد هستیم نمایشگاه دایمی مصالح استاندارد مرتبط با صنعت ساختمان را در سازمان نظام مهندسی زنجان برپا نماییم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، حسن مجتبی زاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی و معرفی مصالح ساختمانی استاندارد و بوم آورد در راستای بالا بردن کیفیت ساختمان‌ها و حمایت از مصالح استاندارد است.

محتبی‌زاده با بیان اینکه از کلیه تولیدکنندگان و نمایندگی‌های مصالح ساختمانی استاندارد فعال در استان زنجان جهت حضور در این نمایشگاه دائمی دعوت می‌شود تصریح کرد: بیان ضرورت و اهمیت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در صنعت ساخت و ساز در کنار آشنایی آحاد جامعه با اثرات زیست‌محیطی به‌کارگیری مصالح غیراستاندارد در پروژه‌های ساختمانی و همچنین تأثیر مستقیم آن با ایمنی و کاهش حوادث و معرفی مصالح جدید به طراحان ناظرین، مجریان و کارفرمایان استان ازجمله مهم‌ترین اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان در برپایی این نمایشگاه دائمی است.

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه ۳۰ درصد از سرمایه ملی در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود اما عمر مفید ساختمان‌ها از ۲۰ تا ۳۰ سال تجاوز نمی‌کند و یکی از دلایل این موضوع کیفیت پایین مصالح مورد استفاده و بی‌توجهی به استانداردهای ساخت‌وساز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: باید صنعت ساختمان را از نگاه سرمایه‌گذاری صرف خارج کرد. متأسفانه در ایران در زمینهٔ استفاده از مصالح در ساخت و ساز، بیش از ۲۴ برابر معیار جهانی اتلاف و هدر رفت وجود دارد که این مسئله باعث آسیب به سرمایه‌های کشور می‌شود و مشکلات و معضلات فراوان، تلفات بالای انسانی و اتلاف انرژی از جمله صدمات وارده است.

مجتبی‌زاده یادآور شد: تولیدکنندگان و نمایندگی‌های مصالح ساختمانی استاندارد جهت حضور در این نمایشگاه و انجام امور مربوطه، می‌توانند به دفتر استانداردسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه و آمادگی خود را اعلام دارند.