شناسهٔ خبر: 30370 - سرویس هوایی

معاون عملیات هوانوردی مهرآباد خبر داد:

رفع مشکل بزرگ ایرلاین‌ها و شرکت های هندلیگ کننده در فرودگاه مهرآباد/ نصب سامانه اختصاصی تعیین محل پارک هواپیما

فرودگاه مهرآباد با نصب سامانه اختصاص محل پارک هواپیما قبل از نشستن در فرودگاه که برای اولین بار درکشور در فرودگاه مهرآباد راه اندازی شد، مشکل بزرگ ایرلاین‌ها و شرکت های هندلیگ کننده در فرودگاه مهرآباد رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد صدارت معاون عملیات هوانوردی مهرآباد با بیان این خبر اظهار داشت: یکی از مسایل جدی در سال های گذشته در فرودگاه عدم امکان اطلاع رسانی محل پارک هواپیما قبل از نشستن پرواز در مهرآباد بوده که سبب بروز مشکلات عدیده برای ایرلاین ها و شرکت های هندلیگ کننده بود .

وی ادامه داد: درحال حاضر این مهم با دانش و خلاقیت همکاران فرودگاه مهرآباد و بعد از تلاش چندماهه به ثمر نشست.

صدرات با اشاره به اینکه ۱۰ دقیقه قبل از نشستن پرواز محل پارک هواپیما مشخص خواهد شد ادامه داد: برای راه اندازی این سامانه به صورت همزمان از بخش FDD رادار, خطوط AFTN و نقشه اپرون های فرودگاه در واحدهای برج مراقبت پرواز وایمنی زمینی واحد ماشالر استفاده گردیده است.

به گفته ی وی محل پارک هواپیما قبل از نشستن توسط مارشالرمشخص و به صورت سیستمی واحد برج مراقبت پروازشرکت هواپیمایی و شرکت هندلینگ مربوط مطلع خواهند شد.

معاون عملیات هوانوردی مهرآباد افزود: مشخص شدن محل پارک هواپیما قبل از نشستن پرواز سبب می شود تا عوامل شرکت هواپیمایی و علی الخصوص هندلینگ مربوطه در زمان مقتضی درمحل پارک هواپیما مستقر شده و علاوه برسرویس دهی مطلوب به مسافران محترم, موجب برنامه‌ ریزی دقیق شرکت هندلینگ مربوطه و به تبع آن کاهش تاخیرات زمینی پروازها شود

به گفته صدارت کاهش خطر سرعت غیر مجاز در ایرساید توسط خودروهای شرکت های هندلینگ کننده یکی از مهمترین نکات خواهد بود. 

از جمله مزایای دیگر راه اندازی این سامانه می توان به - کاهش workload کنترلر زمینی مراقبت پرواز, مارشالر و کروی پروازی- کاهش مکالمات غیر ضروری برای درخواست محل پارک هواپیما،کاهش تردد غیر ضرور در ایرساید،- کاهش هزینه های شرکت های هواپیمایی و هندلینگ ها،بالابردن سرعت خدمات رسانی به مسافران را اشاره کرد.