شناسهٔ خبر: 30469 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان کوثر هم‌زمان با دهه فجر امسال/تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان‌های نیمه‌تمام سطح کشور

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان کوثر در بهمن‌ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در جریان بازدید از روند پیشرفت اجرایی بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان کوثر که به همراه دکتر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و محبوب حیدری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی انجام شد اظهار کرد: این بیمارستان با گذشت سه سال پیشرفت بالای ۹۲ درصدی داشته و تلاش بر این است تا بهمن‌ماه امسال در ایام دهه فجر مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان کوثر علاوه بر بخش اورژانس شامل چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان است.

علیزاده افزود: ۳ اتاق عمل برای این بیمارستان پیش‌بینی شده است. بخش اورژانس دارای شش تخت بوده، درمانگاه و کلینیک‌هایی جهت ویزیت بیماران در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوثر به هر حال مجموعه‌ای است که نیاز تخصصی شهرستان را پاسخگو خواهد بود و با توجه به جمعیت شهرستان خوشبختانه در سطح ملی هم هماهنگی‌های لازم با وزیر بهداشت درمان جلساتی برگزار شده و تأمین اعتبار جهت تجهیز بیمارستان پیش‌بینی و ابلاغ شده است.

وی افزود: در بحث نیروی انسانی جهت این بیمارستان هم طی جلساتی با وزارت بهداشت و درمان اقدام و سهمیه نیرو توسط وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و به‌زودی فراخوان جذب نیرو انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کشور بیمارستان‌های نیمه‌تمام متعددی در سال‌های گذشته به حال خود رها شده بود که درصدد تکمیل و راه‌اندازی آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در تکمیل بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات کیفی‌تر به مردم در قالب نظام سلامت تلاش فراگیری را آغاز کرده است، تصریح کرد: امیدواریم در سطح کشور علاوه بر تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام، به سمتی حرکت کنیم تا این بیمارستان‌ها با تجهیزات مناسب نیز در بخش‌های مختلف تخصصی و عمومی به بهره‌برداری برسند.

علیزاده بیان کرد: علاوه بر ساخت بیمارستان، وزارت راه و شهرسازی ساخت مجموعه‌های اداری و دولتی را نیز در ابعاد مختلف در اولویت قرار داده و تلاش بر این است تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان پروژه‌ها را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم که این رویکرد وزارت راه و شهرسازی نیازمند جذب اعتبارات و تخصیص کامل منابع است.

محبوب حیدری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با جدیت هر چه بیشتر تمام تلاش خود را در جهت حل مشکلات پروژه‌ها بخصوص بیمارستان شهرستان‌های کوثر و پارس‌آباد خواهد نمود.