شناسهٔ خبر: 30474 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه شورای مسکن شهرستان فومن اعلام کرد:

پیشرفت سریع واحدهای مسکن مهر فومن استان گیلان در صورت پرداخت مابقی آورده متقاضیان

مسکن مهر گیلان جلسه شورای مسکن شهرستان فومن با حضور فرماندار، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورای مسکن این شهرستان در سالن جلسات آیت‌الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان جلسه شورای مسکن شهرستان فومن با حضور فرماندار، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورای مسکن این شهرستان در سالن جلسات آیت‌الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه اظهار کرد: حدود ۷۷ درصد مسکن مهر استان گیلان به پایان رسیده و این شاخص از شاخص میانگین کشوری هم بالاتر است.

خاوری با اشاره به وضعیت سایت مسکن مهر این استان اعلام کرد: گیلان درمجموع شهرهای پایین و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای ۷۴۶۵۱ واحد مسکن مهر  است که تاکنون ۶۰۴۷۴ واحد به اتمام رسیده و ۱۴۱۷۷ واحد آن باقیمانده است. وی با اعلام اینکه از این تعداد حدود ۳۱۴۵ واحد متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۱۰۳۲ واحد دیگر مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است.

خاوری پیشرفت ۱۱۰۳۲ واحد باقیمانده مسکن مهر استان را ۷۵ درصد اعلام کرد و افزود بسیاری از این پروژه‌ها به‌صورت خود مالک است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عمده مشکلات تکمیل مسکن مهر استان رو خدمات زیر بنائی عنوان کرد.

 وی دغدغه‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی را تکمیل و تحویل مسکن مهر به متقاضیان عنوان کرد و گفت: حضور در این جلسه برای تعیین تکلیف و حل مشکل سهم آورده از سوی اعضای تعاونی مسکن شهرستان فومن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی معتقدند که متقاضیان توانایی مالی برای پرداخت سهم آورده خود ندارند، تصریح کرد: بر اساس قیمت تمام شده هر فردی که متقاضی مسکن است باید به یک سری تعهدات عمل کند و از آنجائی که آورده متقاضیان در این شهرستان بسیار پایین است، باید در جهت پیشرفت این واحدها هر چه سریع‌تر آورده متقاضیان واریز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در پایان بیان کرد: تسهیلات بانک مسکن نیز ۹۰ درصد پرداخت شده است و در جهت  برون‌رفت از این شرایط باید خود متقاضیان با پرداخت مابقی سهم خود مساعدت کنند تا بتوانیم این پروژه را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم.