شناسهٔ خبر: 30596 - سرویس جاده‌ای

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها:

قفل ترافیک شیراز با تکمیل کنارگذر شمال شرق باز می‌شود/ نیاز به اعتبار ۱۹۰۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه

شیراز معاون ساخت وتوسعه راه‌ها گفت: با تکمیل کنارگذر شمال شرق شیراز، علاوه بر کاهش ترافیک درون شهر شیراز، سفر از بندرعباس و جنوب کشور به استان اصفهان و پایتخت تسهیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان و استاندار فارس از پروژه‌های این استان بازدید کردند.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از کنارگذر شمال شرق شیراز، اظهار داشت: پروژه کنارگذر چهار خطه شیراز به طول ۸۲ کیلومتر در دو بخش جنوب غربی و شمال شرقی طراحی‌شده است و تاکنون ۵۳ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: کنارگذر شمال شرقی به طول ۳۶ کیلومتر، در ۳ قطعه طراحی‌شده است. قطعه الف به طول ۱۴ کیلومتر به همراه تبادل ابتدایی مسیر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، قطعه ب به طول ۷ کیلومتر در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد در حال اجراست و قطعه ج نیز به طول ۱۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد مراحل اجرایی را طی می‌کند.

معاون ساخت توسعه راه‌ها ارتقاء سطح ایمنی، کاهش آلودگی هوای شهر شیراز و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش زمان سفر را از مزایای بهره‌برداری از این کنارگذر دانست.

خادمی تکمیل شدن این کنارگذر را موجب گشایش گره ترافیکی درون شهر شیراز دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این محور موجب تسهیل سفر خودروهای ترانزیتی از بندرعباس، کرمان، جهرم، فساء، بوشهر و ... به سمت استان‌های اصفهان و تهران می‌شود و بار ترافیکی از شهر شیراز برداشته می‌شود.

 وی در پایان گفت: به‌منظور تکمیل این پروژه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.