شناسهٔ خبر: 30661 - سرویس مسکن و شهرسازی

شناخت مفاهیم باغ ایرانی در کارگاهی در اصفهان/ سخنرانی رئیس و عضو انجمن مفاخر معماری ایران درباره اهمیت باغات

پوستر رئیس و یکی معماران و اعضای فعال انجمن مفاخر معماری ایران در اصفهان با موضوع شناخت مفاهیم ایرانی سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درآمدی بر شناخت مفاهیم باغ ایرانی با سخنرانی مهندسی سیدعلیرضا قهاری معماری و رئیس انجمن مفاخر معماری ایران و مهندس ابوالحسن میرعمادی معمار و عضو انجمن مفاخر معماری ایران در اصفهان برگزار می‌شود.

این برنامه که پنجشنبه ۲۷ آبان ماه از ساعت ۱۶ به نشانی اصفهان، خیابان مسجد سید، خیابان آیت‌الله بیدآبادی، موزه حمام علیقلی آقا برگزار می‌شود به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و موزه حمام تدارک دیده شده است.

گفتنی است، حفظ باغات و الزام شهرداری‌ها به عدم صدور پروانه ساخت و ساز در حریم باغات شهری به عنوان بخشی از شهر که ریه های تنفسی شهر را تشکیل می دهند از برنامه های وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بوده است و در مصوبات مختلفی که برای کلانشهرهای کشور و همچنین سایر شهرها به استانداران و شهرداران ابلاغ می شود این مهم بارها یادآوری و به صورت مصوب آمده است.

پیش‌تر، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز بر ابطال مصوبه برج‌باغ به عنوان یکی از راهکارهایی که در صورت اجرا می تواند تا حدودی جلوی تخریب بیشتر باغات در تهران و سایر کلانشهرها را بگیرد تاکید کرده بود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)/