به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی، اظهار داشت: خط سوم مسیر تهران-گرمسار با رفع مشکل تقاطع پل ۱۵ خرداد، اتصال سراسری پیدا کرده و مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
وی افزود: برای اتصال سراسری مسیر گرمسار -تهران باید ابتدا مسیر تردد مردم ورامین فراهم و سپس پل ۱۵ خرداد تخریب شود تا از این طریق، شاهد گره ترافیکی در منطقه ورامین نباشیم.
درحالی که براساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی قرار بود خط سه راهآهن حومهای تهران-گرمسار نیمه اول آبانماه سالجاری افتتاح شود؛ اما تعویق در تخریب پل ۱۵خرداد ورامین و عدم بهسازی مسیر تردد جایگزین، تحویل پروژه را یک ماه به تاخیر انداخته است.
این مقام مسئول به مهر گفت: با توجه به محدودیت اعتباری شهرداری، آسفالت مسیر جایگزین با هزینه ۲ میلیارد تومانی از سوی راهآهن صورت گرفت؛ در عین حال خط ۳ مسیر تهران- گرمسار آماده است و تنها در نقطه پل ۱۵ خرداد مشکلاتی وجود دارد که با عملیات دوهفتهای آسفالت مسیر و انجام تست مسیر، ماه آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
با اجرای خط ریلی تهران- گرمسار، شهر گرمسار از طریق راهآهن شهری به ورامین و بعد از آن، به شهرری متصل میشود. بر اساس برنامه، خط ۴ این مسیر سال آینده به بهرهبرداری میرسد که به گفته مدیر پروژه این خط ریلی حومهای، پروژه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.