شناسهٔ خبر: 30686 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون بنادر و دریانوردی:

۲۶ فروند لایروب و کشتی ناجی خریداری شد

كشتي نجات معاون مهندسی وتوسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور،گفت: ۶ فروند لایروب و ۲۰ کشتی ناجی برای استقرار در بنادرکشور خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالدین علی آبادی گفته است: لایروب ها شامل دو فروند با ظرفیت هشت هزار متر مکعب، دو فروند چهار هزار متر مکعبی و دو دستگاه یکهزار متر مکعبی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این هم اکنون کارهای روزمره عملیات لایروبی توسط سه شرکت در سه بخش کشور شامل شمال، جنوب شرق و جنوب غرب انجام می شود.

معاون مهندسی وتوسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در باره لایروبی بنادر گفت: پس از انقلاب بنادر لایروبی چندانی نداشته و مقدار زیادی لایروبی در مجموعه برای بنادر ایجاد شده که حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون متر مکعب است.

وی در ارتباط با کشتی های ناجی خریداری شده بیان کرد: هم اکنون ۱۶ فروند از این کشتی ها وارد کشور شده و چهار فروند دیگر در حال تحویل است.

علی آبادی افزود: اولین ناجی که ۴۵ متری و بزرگترین کشتی ناجی کشور است و در آبهای آزاد و دریا کارآمد بالایی دارد، برنامه ریزی خرید آن انجام شده و با صنعت داخلی این کار فراهم می شود.

وی  به خبرگزاری ایرنا گفته است:در دولت تدبیر و امید تجهیزات دریایی و خشکی شامل چند دستگاه لایروب، قایق های جمع آوری آلودگی و لکه های دریایی و در خشکی دستگاهها و ماشین آلات تخلیه و بارگیری کانتینر، جرثقیل تخلیه و امکانات فرعی است.

وی گفت: در بخش تجهیزات دریایی با اعتبار ۴۰۳میلیون دلار از کشور هند خریداری شده که آماده بارگیری است و اولین محموله آن ظرف یک ماه آینده وارد کشور می شود و به مرور زمان مابقی تجهیزات وارد کشور خواهد شد.

بندر دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قرار دارد.