شناسهٔ خبر: 30696 - سرویس استان‌ها

در استان همدان انجام شد:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از احداث تقاطع هم‌سطح همدان- اصله- ساوه و تقاطع غیر هم‌سطح بهاران

احداث تقاطع مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به همراه معاونین خود از روند اجرایی احداث تقاطع هم‌سطح همدان- اصله- ساوه و تقاطع غیر هم‌سطح شهرک صنعتی بهاران بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با این پروژه گفت: طول این پروژه ۳/۱۸۰ کیلومتر و در قسمتی از جاده مواصلاتی فامنین – ساوه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه هم‌اکنون ۳۴/۲۶ درصد است و تاکنون برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۴۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: انجام تراکم بستر خاک‌ریزی، انجام نقشه‌برداری و هماهنگی با معارضی پروژه، تجهیز کارگاه و دپو مصالح بیس در مسیر پروژه، اتمام عملیات ابنیه فنی و اتمام سه لایه خاک‌ریزی در کل مسیر پروژه از جمله کارهای انجام شده تاکنون است.

گفتنی است این محور به علت تردد ماشین‌آلات سنگین یکی از پرحادثه‌ترین نقاط حادثه‌خیز این محور بوده که با اجرای این پروژه امیدواریم شاهد کاهش چشمگیر آمار تصادفات جاده‌ای در این مسیر باشیم.

همچنین در راستای بازدید از پروژه‌های شهرستان بهار خصوصاً پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بهاران جلسه‌ای جهت بررسی وضعیت توسعه شهرک‌های صنعتی این شهرستان تشکیل شد.

فرزانه در خصوص پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بهاران که یکی از خواسته‌ها و مطالبات سرمایه‌گذاران و اهالی این شهرک است، گفت: در حال حاضر پیمانکار در این پروژه فعال بوده و با توجه به اینکه اعتبارات موجود جوابگوی مطالبات پیمانکار نیست از پیمانکار مورد نظر خواسته شده که دیواره‌های این پروژه بسته و تکمیل شود.

وی در خصوص مشکلات این پروژه بیان کرد: اگر تملک زمین‌های این منطقه با کمک فرماندار شهرستان حل شود این پروژه جهت تکمیل سرعت بیشتری خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان بهار نیز ضمن تقدیر و تشکر از فرهاد فرزانه که در اولین روزهای کاری خود به جد پیگیر پروژه‌ها هستند گفت: فرمانداری هر آنچه باعث سرعت این پروژه‌ها شود و از اختیارات این فرمانداری باشد، انجام خواهد داد.

گفتنی است با اجرای این پروژه، یکی از نقاط حادثه‌خیز جاده محور همدان- کرمانشاه اصلاح و ساماندهی خواهد شد و نیز تاکنون برای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۱/۵ میلیارد تومان نیز جهت تکمیل مورد نیاز است.

لازم به ذکر است در صورت تملک زمین‌های این محور، این پروژه تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.