شناسهٔ خبر: 3070 - سرویس مسکن و شهرسازی

در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مطرح شد:

آگهی فروش کارخانه ریسباف بر خلاف تعهدات امضا شده است/ پای منافع شخصی در میان است

ریسباف رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اظهار تعجب از انتشار آگهی فروش کارخانه ریسباف اصفهان از آغاز مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری این موضوع خبر داد.

وحید توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اظهار تعجب از اقدام بانک ملی برای انتشار آگهی فروش کارخانه ریسباف اصفهان گفت: درباره انتشار آگهی فروش کارخانه ریسباف اصفهان ما هم متعجب هستیم. علت اصلی این اقدام را باید از بانک ملی سوال کرد چون این تصمیم خلاف توافقنامه‌هایی است که پیش از این امضا شد.

وی ادامه داد: طی هشت ماه گذشته توافقنامه‌ای در حضور استاندار اصفهان، حناچی و ایزدی معاونان وزیر راه و شهرسازی همچنین طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه کارخانه هفت هکتاری ریسباف اصفهان برای فعالیت‌های فرهنگی و احیاء فضای شهری، بهسازی و بازآفرینی شهری مناسب است.

رئیس اداره عمران و بهسازی استان اصفهان در ادامه با اشاره به مهم‌ترین مزایای کارخانه ریسباف اصفهان اظهار کرد: این کارخانه در واقع به نفع جریان بازآفرینی شهری و منافع عمومی شهری است در حالیکه با این اقدام بانک ملی به نظر می رسد پای منافع شخصی در میان است نه منابع عمومی که خطر مهمی برای این بنای فرهنگی به شمار می‌آید.

توسلی گفت: در فضایی که بر سر کارخانه ریسباف با بانک ملی به توافق و تفاهم رسیده بودیم ناگهان با انتشار آگهی فروش این کارخانه تاریخی مواجه شدیم. از بانک ملی انتظار داشتیم با توجه به اینکه مالک این کارخانه محسوب می‌شود برای سبقه فرهنگی و اجتماعی این بنا ارزش بیشتری قائل باشد و اعتماد عمومی برای پاسداشت این مجموعه صورت گیرد در حالیکه این اقدام بر خلاف رویه مذاکرات پیشین است.

وی این اقدام را کاملاَ غیرکارشناسی دانست و اظهار کرد: در این آگهی کوتاه شماره تلفنی برای مذاکرات مستقیم فروش ارائه شده است. 

توسلی درباره اقداماتی که بعد از انتشار این آگهی توسط مسئولانی استانی اصفهان انجام شده گفت: مراتب را به مجموعه عمران و بهسازی استان اصفهان انتقال دادیم و مقرر شد این موضوع از حوزه وزارتی و دفتر وزیر راه و شهرسازی پیگیری شود. در این راستا مکاتبه‌ای هم با مقام عالی وزارت تنظیم شده است./