شناسهٔ خبر: 30776 - سرویس استان‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین:

تنها راه توسعه روستایی هم‌افزایی کلیه دستگاه‌های اجرایی است

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در بازدید از روستاهای الموت گفت: در پی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم تا بر اساس آن انجام هرگونه عملیات اجرایی در داخل و خارج از حوزهٔ بافت روستا را همگون سازی نماییم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمد همتیان که در پی دستور وزیر راه و شهرسازی از روستاهای تاریخی - گردشی حوزه دریاچه اوان و قلعه الموت بازدید می‌کرد با اعلام این موضوع گفت: باید از انجام اقدامات جزیره‌ای و جداگانه در بافت‌های روستایی پرهیز شود، چرا که این قبیل اقدامات افزون بر اینکه سبب هدر رفتن امکانات و اعتبارات می‌شود، موجب ناهمگونی در بافت و از بین رفتن هویت و اصالت روستاها نیز می‌شود.

وی افزود: روستاهای استان قزوین هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و قطعاً با توجه و دقت نظر مناسب و البته همراهی دستگاه‌های اجرایی می‌توان کیفیت زندگی روستایی را افزایش داده و آن‌ها را مطرح نمود.

همتیان همچنین تصریح کرد: رویکرد بنیاد مسکن، حفظ هویت و اصالت روستاها و ارتقای امکانات و کیفیت زندگی در آن‌هاست و بی‌گمان با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده و فراهم کردن بسترهای مناسب جهت سکونت در روستاها، می‌توان روند مهاجرت از روستا به شهرها را معکوس نمود.