شناسهٔ خبر: 3078 - سرویس مسکن و شهرسازی

محمودزاده در گفتگوبا پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي:

«ريسباف» منفعتی براي وزارت راه ندارد؛ هدف جلوگيري از تخريب كارخانه تاريخي است/ بانك ملي تعامل داشته باشد

ریسباف مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد شده بود که کارخانه ریسباف اصفهان برای جلوگیری از تخریب به تملک وزارت راه و شهرسازی در بیاید ادامه داد: این پیشنهاد با هدف جلوگیری از تخریب کارخانه ریسباف و استفاده فرهنگی مطرح شد.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کارخانه ریسباف اصفهان تنها کارخانه باقی‌مانده از دوران صنعتی و اوائل دوران تاریخی حاضر است اظهار کرد: با همکاری آقایان حناچی و ایزدی دو معاون وزارت راه و شهرسازی مقرر شد وزارت راه و شهرسازی این کارخانه را به منظور جلوگیری از تخریب و استفاده فرهنگی به تملک خود در آورد.

وی ادامه داد: در این زمینه مکاتباتی با بانک ملی و وزارت اقتصاد و امور دارایی انجام شد. حتی پیشنهاد کردیم که با قیمت کارشناسی حاضر به تهاتر زمین هستیم تا بانک ملی هم به منافع اقتصادی خود دست یابد که البته این امر مورد تایید وزیر راه و شهرسازی هم است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ پاسخی از سوی بانک ملی به این پیشنهاد داده نشد اظهار کرد: نه تنها پاسخی به ما ارائه نشد بلکه با کمال تعجب شاهد انتشار آگهی فروش کارخانه ریسباف بودیم. از بانک ملی انتظار داریم این همکاری را با وزارت راه و شهرسازی داشته باشد چون با تهاتر این زمین به قیمت کارشناسی ملکشان می‌رسند و ما هم از رخ دادن سرنوشت مشابه سایر کارخانه‌ها برای کارخانه ریسباف جلوگیری می‌کنیم.

محمودزاده تاکید کرد: این کارخانه هیچ منفعت مادی برای وزارت راه و شهرسازی ندارد و برای حفظ این بنای قدیمی مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی از طریق مسئولان استان اصفهان آغاز شده است./