شناسهٔ خبر: 31043 - سرویس جاده‌ای

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد:

افزایش سوانح فوتی و جرحی در ایام اربعین سال جاری/ کاهش تعداد تلفات رانندگی در استان‌های ایلام و خوزستان

موسی امیری جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش سوانح فوتی و جرحی در ایام اربعین سال جاری خبر داد و گفت: تعداد سوانح فوتی و جرحی حد فاصل دهم تا بیستم ماه صفر در مجموع نسبت به سال قبل با افزایش ۱۶ درصدی ۴۴۲ مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار موسی امیری در هشتادمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت تعداد سوانح رانندگی در ایام اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در مجموع در دو استان ایلام و خوزستان سوانح منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به میزان تلفات رانندگی در ایام اربعین اظهار داشت: حدفاصل ۱۰ الی ۲۰ صفر در سال گذشته ۱۳۸ فقره تصادف فوتی رخ داد که امسال به ۱۶۱ فقره افزایش‌یافته است. هچنین تعداد تصادفات جرحی در سال گذشته ۱۲۹۰ فقره بوده که امسال به ۱۴۸۹ فقره افزایش‌یافته است.

وی افزود: تعداد سوانح فوتی و جرحی در مجموع نسبت به سال قبل با افزایش ۱۶ درصدی ۴۴۲ مورد بوده است.

امیری با بیان اینکه در استان‌های ایلام و خوزستان با کاهش سوانح مواجه بوده‌ایم گفت: اما تعداد سوانح در مسیرهای همجوار مثل استان‌های همدان و کرمانشاه، مرکزی و لرستان افزایش داشته است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های سر صحنه در سال جاری ۱۶ نفر افزایش داشته است که از ۱۹۴ در سال گذشته به ۲۱۰ نفر رسیده است.