شناسهٔ خبر: 31063 - سرویس جاده‌ای

چهار محور به دلیل کاهش ایمنی مسدود شد/ افزایش سرعت بارش برف در محورهای مواصلاتی ۱۳ استان کشور

برف روبی مسوول مرکز مدیریت راه های کشور از بارش برف در محورهای مواصلاتی ۱۳ استان کشور خبر داد و گفت: بارش برف در اکثر محورهای این استان ها از شب گذشته آغاز شده و از دو ساعت پیش شدت آن افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «یاسر خالدی» ضمن اعلام بارش برف در محورهای مواصلاتی ۱۳ استان کشور گفت: بارش برف در اکثر محورهای این استان ها از شب گذشته آغاز شده و از دو ساعت پیش شدت آن افزایش یافته است و هم اکنون بارش برف در اکثر محورهای استان های اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قم، مازندران، مرکزی، همدان، گلستان و گیلان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که به غیر از چهار محور برفگیر که هم اکنون مسدود شده سایر محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به صورت عادی در جریان است، گفت: تردد در تمام محورهای استان‌های یاد شده فقط با زنجیر چرخ عملی است.

خالدی افزود: بارش شدید برف و کولاک از ساعت ۲۳ شب گذشته محور پونل به خلخال را مسدود کرد و تردد در این محور تا اطلاع بعدی همچنان ممنوع خواهد بود.

مسوول مرکز مدیریت راه های کشور یادآورشد: علاوه بر مسدود شدن محور پونل به خلخال، محور شمشک - دیزین در استان های تهران و البرز به دلیل بارش برف و نبود ایمنی کافی همچنان تا اطلاع بعدی بسته است.  

همچنین کمربندی دهلران- اندیمشک در استان ایلام تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی بسته است و تردد از مسیر جایگزین داخل شهر دهلران انجام می شود.  

محور رامیان - اولنگ- شاهرود نیز در استان های گلستان و سمنان تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

مسوول مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه با آغاز بارش برف و باران رانندگان باید خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند، گفت: هموطنان برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه ها به وب‌سایت ir.۱۴۱ مراجعه و یا اطلاع از آخرین وضعیت راه ها، عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک و با کارشناسان مرکز ۱۴۱ مدیریت راه های کشور تماس بگیرند.

براساس تصاویر دریافتی از یک هزار و ۷۷۶ دوربین های نظارتی و تردد شمار در ۲۴ ساعت گذشته آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه ساوه - تهران، آزادراه تهران - ساوه، پاکدشت - تهران، تهران - پاکدشت، تهران - شهریار و آزادراه قم - تهران بیشترین تردد را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا سازمان هواشناسی کشور روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی و با نفوذ هرچه بیشتر توده هوای سرد به کشور، روند کاهش دما در اغلب مناطق کشور تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.