شناسهٔ خبر: 31068 - سرویس استان‌ها

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

زنجان – قزوین پرترددترین آزادراه استان زنجان است

آزادراه ریییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۵۷۴ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورگرماب- زرینه رود با ۲۳ تردد در ساعت صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، محمد امینی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام این خبر گفت: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعاً ۳/۴۶۲/۳۶۷ تردد است که حدود ۴۴ درصد از کل تردد در محورهای استان است.

وی افزود: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۱۸۹ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۲۰ وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۲۲ را در کشور داراست.

امینی گفت: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۴۹ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. در حالیکه میانگین کشوری این نرخ ۵۳ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۴ را در کشور داراست.

وی بیان کرد: میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان برابر با ۷۹ کیلومتر بر ساعت بوده است. محورهای آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه زنجان-تبریز (ماهنشان– سرچم) با سرعت متوسط ۹۶ و ۹۲ کیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌اند. محورهای دندی-زنجان و سلطانیه – زنجان با سرعت متوسط ۵۳ و ۵۱ کیلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: در مجموع محورهای مواصلاتی استان در آبان ماه گذشته روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان بیشترین ترافیک روزانه در جاده‌های استان با حدود ۲۸۸ هزار وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ شنبه ۲۹ آبان با حدود ۲۴۲ هزار جابجایی در جاده‌های استان بود.