شناسهٔ خبر: 31069 - سرویس هوایی

رستمی خبر داد:

پروازهای امروز فرودگاه مهرآباد سر وقت انجام می شود/ تمهیدات زمستانی فرودگاه مهرآباد/ ايمن‌سازی پروازها و جلوگيری از تاخيرات احتمالی درعملیات زمستانی

علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، ضمن اعلام خبر جزییات تمهیدات زمستانی فرودگاه مهرآباد خبر داد که پروازهای فرودگاه مهرآباد طبق برنامه زمانبندی شده که از قبل اعلام شده است به شرط مناسب بودن شرایط جوی فرودگاه مقصد انجام می گیرد.

علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اجرای مانور برف‌روبی در فرودگاه مهرآباد، گفت: این فرودگاه برای فصل سرما و بارش در آمادگی کامل به سر می برد.

وی از اجرایمانور برف‌روبی در جهت حفظ آمادگی نیروها و تجهیزات در ابتدای شروع فصل بارش و سرما خبر داد و با توضیح اینکه این مانور با حضور نیروها و ماشین‌آلات و تجهیزات برف روبی طبق هماهنگی انجام گرفته براساس برنامه زمانبندی شده راس ساعت مقرر برگزار شد، گفت: ارگان‌های حاضر در فرودگاه با بكارگيری همه امكانات موجود و ارائه خدمات جهت ايمن‌سازی پروازها و جلوگيری از تاخيرات احتمالی درعملیات زمستانی در آمادگی كامل به سر می‌برند.  

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، افزود: عمليات برف‌روبی در فرودگاه مهرآباد متشكل از تيم‌های مختلف باند و اپرون و با بهره‌مندی از تجهيزات مختلف نظیر خودروی تيغه برف‌روب، خودروی برف‌روب و خودروی اوره‌پاش و خودروی ناظر برعملیات برف روبی در ایرساید و لندساید انجام شد وکلیه واحدهای خدمت رسان در سطوح پروازی در کمترین زمان ممکن جهت تخلیه باند وکمک رسانی اقدام کردند.  

وی با تاکید بر استفاده از امكانات مناسب ايمنی و رعايت قواعد تعيين شده استاندارد، افزود: با آغاز فصل سرما تدابير خاص در زمان بارش نزولات انديشيده شده و اين فرودگاه با آمادگی کامل به استقبال فصل زمستان می‌رود.

علی رستمی هم چنین خبر داد که با وجود شرایط نامساعد جوی و بارش برف در تهران و منطقه مهرآباد از ساعات اولیه صبح خوشبختانه، پروازهای فرودگاه مهرآباد دچار وقفه و تاخیر نشده است وهمه پروازها در ساعات برنامه ریزی شده انجام شد.

وی با بیان اینکه بعضی از پروازها به دلیل شرایط جوی هوای مقصد تاخیر داشته اند، تصریح کرد: در این مدت تدابیری در فرودگاه و برج مراقبت اندیشیده شد و خوشبختانه مشکلی درخروجی و ورودی پروازهای مهراباد وجود ندارد.  تنها دو پرواز از مبدأ مهرآباد به مقصد لارستان و بندرعباس به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش دید انجام نشد وبا تاخیر دراولین فرصت انجام می گیرند.

رستمی تاکید کرد که هماهنگی‌های لازم برای انجام پروازها انجام شده است و مهرآباد در آماده‌گی کامل به سر می‌برد و خوشبختانه هیچ مشکلی به لحاظ ایمنی در پروازها نیست.

وی با تأکید براینکه پروازهای فرودگاه مهرآباد درحال انجام است، گفت: با توجه به اینکه احتمال ادامه وضعیت نامساعد جوی وجود دارد از مسافران تهرانی و شهرستانی خواهش می‌کنیم با تلفن ۱۹۹ یا ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۴ تماس حاصل کرده و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.