شناسهٔ خبر: 31096 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

اصلاح محور حادثه‌خیز آورزمان- نهاوند نیازمند ۷۲ میلیارد تومان اعتبار

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اصلاح نقطه حادثه‌خیز جاده و محور آورزمان به ملایر و نهاوند که ۴۲ کیلومتر مسافت دارد، ۷۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده آورزمان- نهاوند ۶۰۰ میلیون تومان برای اصلاح ورودی نهاوند از جاده آورزمان اختصاص یافت.

وی افزود: جاده آورزمان به ملایر و نهاوند ۴۲ کیلومتر است که به دلیل کوهستانی و زمان‌بر بودن فعالیت جاده‌سازی در این مسیر برای چهارخطه کردن آن حداقل ۷۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در حال حاضر عملیات تعریض و چهارخطه کردن این محور از محل اعتبارات استانی راه و شهرسازی تأمین می‌شود و تنها راهی که می‌تواند اعتبار مورد نیاز چهارخطه کردن جاده آورزمان، نهاوند و ملایر را تأمین و جذب کند حمایت و کمک نماینده مردم نهاوند در مجلس برای ملی کردن اجرای این پروژه است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی و چهار خطه کردن ۸ کیلومتر از جاده نهاوند، آورزمان که در حوزه استحفاظی راه نهاوند قرار دارد شروع و در حال انجام‌شدن است و مراحل زیرسازی و ترانشه برداری در مسیر پایان یافته و قسمت‌هایی از آن به زودی آسفالت می‌شود.

فرزانه عنوان کرد: تاکنون از مجموع ۸ کیلومتر تعریض و چهار خطه کردن این محور عملیات اجرایی ۱۲۰۰ متر آن به پایان رسیده و زیر بار ترافیک رفته و همچنین کار تعریض و زیرسازی ۱۸۰۰ متر دیگر اتمام یافته و قیر مورد نیاز برای آسفالت آن تأمین شد که در صورت وجود شرایط مساعد آب و هوایی عملیات آسفالت آن در کوتاه‌مدت به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به تعریض و عملیات ترانشه برداری در این منطقه کوهستانی گفت: عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن ۴۲۰۰ متر دیگر جاده نهاوند، آورزمان توسط پیمانکار در حال انجام است که در حال حاضر از کل مسیر ۸ کیلومتری تعریض و چهار خطه کردن این جاده یک کیلومتر آن بلاتکلیف است که باید تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: برای حذف پیچ خطرناک و تعریض و چهارخطه کردن جاده ورودی شهر نهاوند در این محور مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن اختصاص داده شد که کار اجرایی آن در چند روز آینده شروع می‌شود.