شناسهٔ خبر: 31120 - سرویس بنادر و دریانوردی

سعیدنژاد مطرح‌کرد:

استراتژی دور اندیشانه مقابله با تروریسم در بیرون از مرزها یک وظیفه ملی است/ پیشنهاد تشکیل سازمان بسیج، در بنادر کشور

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامی‌داشت هفته بسیج گفت: سیج باید جهت و حرکت اش ایجاد جاذبه و جذب هر چه بیشتر نیروهای بسیجی از میان همه گروه های مردم باشد و در ادامه پیشنهاد تشکیل سازمان بسیج در بنادر کشور را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمد سعیدنژاد با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی به عنوان شاخص های مهم یک بسیجی، مسئله مهم این روزهای کشورهای اسلامی را مبارزه با حکومت های دروغین و گروه های تکفیری در پراکندن خشم و نفرت نسبت به اسلام دانست و گفت: این حربه بسیار قوی است که علاوه به برخورد با قدرت با آن، نیاز به روشنگری و کار بسیار سخت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: جمهوی اسلامی ایران در مقابل این پدیده با قرار گرفتن در نوک پیکان مقابله، به خوبی توانسته به عنوان نقطه تفکیک، بخش عمده ای از این توطئه را جبران و خنثی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی مبارزه با جریان های تروریست تکفیری را یک وظیفه ملی و اسلامی دانست و توضیح داد: وظیفه ملی است چون این حرکت در خارج از مرزهای ایران، مقدمه ای برای حمله به خاک کشور بوده است؛ بنابراین، استراتژی دور اندیشانه مقابله با تروریسم در بیرون از مرزها، یک وظیفه ملی و عقلانی قلمداد می شود.

 سعیدنژاد، وظیفه اسلامی مقابله با جریانات تکفیری را ناشی از اهداف محوری جمهوری اسلامی در حفظ ارزش های اسلامی و مقابله با این تفکر غلط ارزیابی کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بسیج، فراگیری آن در سراسر کشور است، گفت: تفکر و روحیه بسیجی فقط به یک گروه و یا جریان خاص در کشور تعلق ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر سعیدنژاد، مهم ترین و اولین مسئله بسیج در زمان صلح را حفظ آمادگی دانست و تأکید کرد: بسیج باید جهت و حرکت اش ایجاد جاذبه و جذب هر چه بیشتر نیروهای بسیجی از میان همه گروه های مردم باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه بسیج سازمان بنادر باید در ستاد و بنادر کشور با تشکیل سازمان بسیج به عنوان مجموعه واحد، فعالیت و همکاری اش را گسترش بدهد، گفت: همکاران بسیجی سازمان باید بخشی از مأموریت های این سازمان را در حوزه تخصصی به انجام برساند و با هدف حضور پیوسته و پایدار، نوع روابطش را در میان همکاران و خانواده ها توسعه بدهد.