شناسهٔ خبر: 31132 - سرویس مسکن و شهرسازی

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در یک هفته:

حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در ستاد بازآفرینی گلستان/ تشریح فعالیت‌های راهداری در خدمات‌رسانی به زائرین اربعین/ بازدید معاون رئیس‌جمور از خط آهن قزوین-رشت

گزارش آخر هفته  حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در ستاد بازآفرینی گلستان و بررسی فعالیت‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی استان، تشریح فعالیت‌های راهداری در خدمات‌رسانی به زائرین اربعین از سوی استان‌های مرزی و بازدید معاون رئیس‌جمور از خط آهن قزوین-رشت مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

همدان

مدیر کل راه و شهرسازی دردیدار با اعضای شورای اسلامی از ریل‌گذاری ۱۵۰ کیلومتر از راه‌آهن همدان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اصلاح نقطه حادثه‌خیز جاده و محور آورزمان به ملایر و نهاوند که ۴۲ کیلومتر مسافت دارد، ۷۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

گلستان

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد بازآفرینی شهری گلستان نبود ایمنی، فقر شهری و بحران هویت را سه معضل اصلی محدوده‌های ناکارآمد شهری در کشور اعلام کرد و گفت؛ با  تشکیل ستادهای  شهرستانی و استانی می‌توان برنامه بازآفرینی شهری را هم‌راستا، هماهنگ و با تعیین اولویت‌ها به مرحله اجرا رساند.

گیلان

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی صبح روزجمعه ۲۸ آبان‌ماه  از خط ریلی راه آهن تهران- قزوین بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن قزوین- رشت در بخش زیرسازی ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: طول این مسیر ۱۶۴ کیلومتر است و به این دلیل که در بعضی از مناطق، این مسیر دوخطه است باید ۲۰۵ کیلومتر ریل گذاری انجام شود.

مازندران

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران انتزاع راهداری از این اداره کل نتایج مثبت زیادی دارد که عمده‌ترین آنها فراهم شدن امکان بیشتر برای اجرای پروژه‌های مختلف راه و شهرسازی و سیاستگذاری دقیق دراین زمینه است.

ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با اختصاص مسیر رفت و برگشت جایگزین در کنار مسیر یک‌طرفه مهران-ا یلام در روز شنبه ۲۹ آبان تردد زائران اربعین به صورت روان برقرار شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور و معاون وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به منظور بازدید از آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرز مهران و دیدار و گفت و گو با مقامات استان ایلام وارد فرودگاه شهدای ایلام شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام به همراه مدیرکل راه و شهرسازی از راه‌های ارتباطی استان و تونل قلاجه بازدید کردند.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ مورد تخریب علائم ایمنی در جاده‌های استان صورت گرفته است.

قزوین

استاندار قزوین گفت: برای سرعت بخشیدن به تکمیل خط آهن قزوین-رشت، آمادگی هرگونه همکاری با پیمانکاران این طرح را برای حل موانع و مشکلات پیش روی اجرای این پروژه ریلی داریم.

کردستان

شهردار بانه گفت: شهر بانه نخستین شهر استان کردستان است که طرح توانمندسازی و اقدامات زیر بنایی و خدمات‌رسانی را در حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی شروع کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از اختصاص ۵۰ گشت درقالب ۳۷ اکیپ راهداری این اداره کل و ۲۴ گشت در ۱۰۰ اکیپ بخش خصوصی برای عملیات راهداری زمستانی استان خبر داد.

فارس

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: شش طرح‌ بزرگراهی در دست اجرا در این استان داریم که بزرگترین آنها به طول ۳۵۰ کیلومتر به پیشرفت ۴۵ درصدی رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین (به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی) در محورشیراز-قایمیه-نورآباد-رستم ممنوع شد.

کوروش کرمپور نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود کمبود اعتبارات در کشور پیشرفت پروژه‌های راه و شهرسازی قابل تقدیر است.

سمنان

مدیر کل راه و ترابری سمنان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۵ به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از اجرای شش طرح راهسازی این استان در راستای برنامه ملی عدالت بنیان‌کردن اقتصاد در توسعه عدالت اجتماعی خبر داد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: نیروهای این اداره کل در یک اقدام جهادی در کمتر از ۷۲ ساعت یک راه دسترسی و میانبر برای بازگشت زائران اربعینی در چذابه احداث کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با بیان اینکه هیچ گره ترافیکی در مسیر پایانه‌های شلمچه و چزابه وجود ندارد، از استقرار ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه شلمچه و ۲۰۰ دستگاه اتوبس درپایانه چزابه برای بازگرداندن زائران اربعین از مرز خبر داد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای موفق دو طرح توانمندسازی در شهرهای کرمانشاه و سنقر از احداث ۱۱ خانه محله تا پایان امسال در شهرستان‌های این استان خبر داد.

تهران

به منظور تقویت قدرت خرید مسکن توسط خانوارها و ایجاد رونق در بخش مسکن در راستای حمایت از بافت‌های ناکارآمد شهری، نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی از محل صندوق پس‌انداز یکم از نیمه دوم شهریورماه امسال با شرایط جدید در استان تهران اعطا می‌شود.

قم

معاون امور عمرانی استانداری قم در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری چهارمین دوره استانی کنگره تاریخ معماری گفت: دولت تدبیر و امید با اهتمام ویژه به الگوبرداری از تاریخ گذشتگان، برگزاری کنگره‌های استانی تاریخ معماری و شهرسازی را اجرایی کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: شرایط کنونی در استان و روند قیمت‌ها در بازار مسکن نشان‌دهنده این است که عرضه و تقاضا در حوزه مسکن به تعادل نسبی رسیده است.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ثبت تردد بیش از ۷ میلیون وسیله نقلیه در در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۵۸ مسیر بصورت رفت و برگشت) در آبان ماه خبر داد./