شناسهٔ خبر: 31135 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

انتقاد به تخریب درختان طولانی‌ترین خیابان تهران با آبیاری فاضلاب‌شهری

خیابان ولیعصر معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از تخریب درختان طویل‌ترین خیابان پایتخت کشور به دلیل آبیاری با فاضلاب‌شهری گفت: فاضلاب خانه‌های شمال‌شهر وارد شریان‌های اصلی شده و از دو طرف خیابان ولیعصر پایین می‌رود و هیچ اقدامی هم برای کنترل آنها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی درباره خیابان ولی عصر تهران گفت: ۱۸ هزار درخت چنار از میدان تجریش تا میدان راه‌آهن در معرض تهدید جدی قرار دارد. البته بخش‌های جنوبی. از پایین امیریه به سمت انتهای خیابان ولیعصر (عج) تقریبا از بین رفته و دیگر درخت بلند در این منطقه دیده نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فاضلاب خانه‌های شمال شهر وارد شریانهای اصلی می‌شود و از دو طرف خیابان ولیعصر به طرف پایین می رود. هیچ اقدامی هم برای کنترل این آبها صورت نمی گیرد که باعث آلودگی و بیماری درختان می شود.

حناچی با تاکید بر اهمیت خیابان ولیعصر (عج) گفت: خیابان ولیعصر (عج) آن‌قدر مهم است که باید بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی ایران برای حفظ آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: درختان چنار تهران مریض می شوند، آفت می‌گیرند، در توفان‌ها ممکن است بشکنند. لذا وقتی یک درخت از بین رفت باید سه درخت به جای آن بکارند تا محور ولیعصر حفظ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به کاشت چنارهای ولیعصر (عج) در ۶۰ سال قبل اشاره و به ایسنا گفت: این درختان ۶۰ سال پیش کاشته شدند و ما الان داریم بهره آن را می‌بریم. ما نیز هم اکنون باید درخت بکاریم تا انشاءالله دیگران ۶۰ سال آینده بهره آن را ببرند./