شناسهٔ خبر: 31209 - سرویس استان‌ها

جزئیات بیشتر از برخورد دو قطار ؛

امدادرسانی به مجروحان حادثه قطار در ایستگاه اَمروان و انتقال به سمنان، دامغان و شاهرود/ بررسی‌ها در مورد علل حادثه ادامه دارد/ واگن‌های آتش گرفته جدا شدند

تصادف قطار تعدادی از مجروحان حادثه برخورد ۲ قطار در ایستگاه هفتخوان، اکنون در ایستگاه اَمروان در حال دریافت خدمات امدادی اولیه از امدادگران هلال احمر هستند و سپس به سمنان، دامغان و شاهرود منتقل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تعدادی از مجروحان حادثه برخورد قطارهای تبریز- مشهد و مشهد- سمنان در ایستگاه هفتخوان در استان سمنان، اکنون در ایستگاه امروان در حال رسیدگی هستند.

ایرنا نوشت: بخشی از مجروحان این قطارها، به وسیله باقی مانده قطار تبریز- مشهد از محدود ایستگاه هفتخوان به ایستگاه امروان انتقال داده شدند و بخشی از امدادگران در این ایستگاه در حال امدارسانی اولیه به این مجروحان هستند.

مجروحان از این ایستگاه از طریق ۲ بالگرد به سمنان و از مسیر زمینی به مراکز درمانی دامغان و شاهرود منتقل می شوند.

امدادگران هلال احمر از تمام نقاط استان سمنان برای امدادرسانی به این حادثه اعزام شده اند.

۲ رام قطار شامل قطار تبریز- مشهد و مشهد- سمنان ساعت هشت صبح جمعه پنجم آذر ۹۵ در محدود ایستگاه هفتخوان در استان سمنان به هم برخورد کردند و در این سانحه تعدادی از واگن ها از خط خارج و تعدادی از واگن ها دچار آتش سوزی شدند که مهار آتش این حادثه نیز ادامه دارد.

لکوموتیوهای قطار مشهد- سمنان در این حادثه دچار آتش‌سوزی می‌شود و تعدادی از واگن‌ها نیز دچار حریق می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در همین رابطه نیز به فارس گفت: این حادثه امروز رخ داد و موجب حریق لکوموتیو و خارج شدن تعدادی از واگن‌ها از ریل و آتش گرفتن آنها شد.

سکری گفت: تیم بررسی سانحه راه‌آهن بلافاصله به محل اعزام شد که تا دقایق دیگر به محل حادثه می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه آمار جانباختگان و مصدومان این حادثه هنوز مشخص نشده است، گفت: سازمان امداد و نجات و هلال احمر در حال کمک به مصدومان و انجام فعالیت‌های امدادی هستند. تعدادی از واگن‌ها از قطار منفصل شده و برخی از واگن‌ها در حال آتش‌سوزی است که مسافران آن تخلیه شده‌اند.

وی ادامه داد: سانحه قطار مسافری مذکور موجب مسدود شدن خط شد

گفته می‌شود، این قطارها متعلق به شرکت قطارهای رجا است/