شناسهٔ خبر: 31217 - سرویس استان‌ها

مقام مسئول راه‌‌آهن اعلام کرد:

ریل‌گذاری جدید و بازگشایی خط‌آهن تهران- مشهد/ اعزام قطارهای مشهد با تأخیر

تصادف قطار مدیرکل روابط عمومی راه‌‌آهن با اشاره به بازگشایی خط‌آهن تهران-مشهد حداکثر تا ۴ ساعت آینده، گفت: مأموران فنی در حال ریل‌گذاری مسر حادثه‌دیده هستند و با پایان عملیات بازسازی مسیر، قطارهای مشهد اعزام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صادق سکری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از وقوع حادثه برخورد دو قطار مسافری سمنان-مشهد و تبریز-مشهد در محل ایستگاه هفت‌خوان، ‌همچنان این مسیر ریلی مسدود است.

وی ادامه داد: لکوموتیو و واگن‌های حادثه‌دیده این قطار‌ها توسط جرثقیل از روی ریل در حال خارج‌سازی است ،ضمن آنکه به دلیل وقوع این برخورد، ریل در مسیر خط‌آهن آسیب دید که مأموران فنی در حال ریل‌گذاری و نصب ریل‌های جدید هستند. 

مدیرکل روابط عمومی راه‌‌آهن اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا ۴ ساعت آینده عملیات بازسازی و جابه‌جایی واگن‌ها پایان پذیرد و خط باز شود.

سکری یادآور شد: به دلیل وقوع این حادثه فعلاً قطارهای مسیر مشهد با تأخیر اعزام می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی راه‌‌آهن بیان کرد: مدیرعامل راه‌آهن در محل حادثه حضور دارد، ضمن آنکه وزیر راه و شهرسازی هم به علت وقوع این حادثه سفر ترکمنستان خود را لغو کرد و در حال حرکت به سمت محل وقوع حادثه است.

سکری با اشاره به اینکه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در حال بررسی علت وقوع این حادثه است،‌ بیان هر گونه علت وقوع حادثه قبل از تکمیل بررسی‌ها‌ را غیرفنی دانست و گفت: ‌‌راه‌آ‌هن با مسببان این حادثه به طور قاطعانه برخورد قانونی خواهد داشت.

به گزارش فارس برخورد دو قطار مسافری سمنان-مشهد و تبریز-مشهد در ایستگاه هفت‌خوان و در ساعت ۰۷:۴۵ صبح امروز، موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران و عوامل فنی راه‌آهن شد. در این سانحه ۴ تن از ماموران فنی راه آهن و تنی چند از مسافران جان باختند.

‌ساعت ‌۰۷:۴۵‌‌ صبح‌ امروز جمعه دو قطار مسافر‌ی سمنان - مشهد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا و‌ ‌تبریز-مشهد متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ایستگاه هفت‌خوان در ناحیه راه‌آهن شمال شرق کشور بین دامغان و سمنان با یکدیگر برخورد می‌کنند که‌ این حادثه به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران انجامید.‌

در این حادثه قطار ‌تبریز‌-مشهد در ایستگاه هفت خوان بین دامغان و سمنان در بلاک فرعی متوقف بوده است، که قطار ‌سمنان-مشهد از پشت به این قطار برخورد می‌کند. لکوموتیو‌ قطار ‌سمنان‌-مشهد و تعدادی از واگن‌های دو قطار‌ دچار حریق‌ و برخی واگن‌‌ها از ریل خارج می‌شوند.

پس از این حادثه تیم کمیسیون عالی بررسی سوانح‌ راه‌آهن ‌به محل حادثه اعزام و در آنجا مستقر شد‌. ‌‌سانحه قطار مسافری مذکور موجب مسدود شدن خط شد. 

قطار تبریز-مشهد که متوقف بود، ۱۱ سالن مسافری داشت که ۳ واگن آن در این حادثه دچار مشکل شد و ۸ واگن سالم بودند، بنابراین با تلاش مأموران راه‌آهن، این سه واگن حادثه‌دیده از قطار منفک شد.

‌مسافران قطار دوم که حدود ۱۰۰ نفر بودند از قطار حادثه‌دیده تخلیه‌ و به این ۸ سالن منتقل شدند، قطار تبریز-مشهد‌ با مسافران به سمت مشهد حرکت کرد.