شناسهٔ خبر: 3132 - سرویس استان‌ها

مصطفایی مطرح کرد:

استان همدان؛ پیشرو در ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی

سکونتگاههای غیر رسمی مدیرکل دفتر ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: همدان یکی از استان‌های پیشرو در توانمندسازی حاشیه شهرها در کشور بوده و پروژه‌های مصوب طرح توانمند‌سازی را محقق کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان همدان، "نریمان مصطفایی" در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده و محلات هدف افزود: بعد از گذشت ۱۰ سال سند بازآفرینی پایدار محدوده و محلات هدف در تاریخ ۹۳/۶/۱۶ تصویب و در تاریخ ۹۳/۸/۷ به استانداران ابلاغ گردیده است.

مدیرکل دفتر ستاد توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه در طرح توانمند‌سازی خیلی از دستگاه‌ها مشارکت نداشتند گفت: در سند ملی ابلاغ شده بر روی مشارکت دستگاههای مختلف و همچنین مردم تاکید شده است.

مصطفایی در ادامه بیان کرد: به منظور اجرای طرح بهسازی، نوسازی و توانمند سازی شهرهای دارای بافت فرسوده باید دفاتر تسهیل گری در شهرداری ها راه اندازی شود.

وی ادامه داد: از بودجه متمرکز استان ها در سال ۹۴ باید ردیف اعتباری حداقلی برای ستاد بازآفرینی مرکز محلات و محدوده‌های هدف نوسازی شهرها در نظر گرفته شود.
مصطفایی یادآورشد: در محلات سکونتگاه‌های غیر رسمی باید شورایاران محله به صورت پایدار فعال شوند و وظیفه شورایاران در محلات مطالبه‌گری از شهرداری و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز آن ها است.

مصطفایی با بیان این مطلب که مدیریت حریم شهرها در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است، گفت: در این راستا باید طرح جامع حریم شهری جهت ساماندهی وکنترل سکونتگاه های غیر رسمی تدوین و از مسکن‌سازی تدریجی در حاشیه شهرها جلوگیری شود./