شناسهٔ خبر: 31348 - سرویس مسکن و شهرسازی

بررسی کارنامه علمی دکتر مهدی حجت/ میزبانی دانشگاه شهید بهشتی از معماران معاصر

مهدی حجت کارنامه علمی دکتر مهدی حجت، معمار و بنیانگذار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همت دانشگاه شهیدبهشتی با سخنرانی معماران معاصر همچون سیدمحمد بهشتی در تالار دلیری دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شصت و سومین نشست هم‌اندیشی هسته نظریه‌پژوهی در معماری و هنر در هفته‌های آتی، بررسی کارنامه علمی دکتر مهدی حجت عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران و بنیانگذار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را برگزار می‌کند.

در این نشست، دکتر هادی ندیمی، مهندس سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشکده میراث‌فرهنگی و دکتر محمدرضا رحیم‌زاده حضور دارند، کارنامه علمی، پژوهش‌ها و دستاوردهای یک عمر فعالیت علمی و فرهنگیِ حجت را تشریح و به سخنرانی در حوزه‌های مختلف فعالیتی این استاد دانشگاه می‌پردازند.

علاقمندان برای حضور در این هم‌اندیشی که با همت دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود می‌توانند دوشنبه ۱۵ آذرماه به تالار شهید دلیری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی مراجعه کنند. گفتنی است این نشست ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

مهدی حجت معمار معاصر ایرانی است که همواره با اندیشه های معمارانه ایرانی خود شناخته شده است. وی که بنیانگذار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است به دلیل علاقه وافر خود به ایران و میراث فرهنگی غنی کشور، ایرانی بودن را سرلوحه اندیشه و تصمیم گیری هایی کلان خویش قرار داده است. (برای دیدن نگاهی به زندگی حرفه ای دکتر مهدی حجت اینجا را ببینید.)

این استاد دانشگاه همچنین در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نقد معماری معاصر گفته است: در معماری و شهرسازی هرچقدر نگاه ما معطوف به اجتماع، مشارکت اجتماعی، تغییر روش زندگی مردم باشد، اثرات مثبت معمارانه و شهرسازانه آن را در میان مدت و بلندمدت خواهیم دید. (متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید.)/