شناسهٔ خبر: 31372 - سرویس مسکن و شهرسازی

در وزارت راه و شهرسازی انجام شد؛

بررسی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در کمیته فنی ۳/ مشاور پیشین طرح، دفاعیات خود را ارایه کرد

جلسه جلسه پنجاه و پنجم کمیته فنی ۳ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و با ارایه طرح مشاور پیشین در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجاه و پنجمین جلسه کمیته تخصصی فنی ۳ (کمیته معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجدارزش) شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، با حضور اعضای اصلی کمیته فنی ۳ و دکتر محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با دبیری فرزانه صادق‌مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجدارزش وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با موضوع بررسی طرح بهسازی و نوسازی توسعه پیرامون حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این نشست که به پیشنهاد مشاور قبلی طرح و طی درخواستی به دکتر پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و دریافت نظر مساعد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، مشاور طرح به ارایه نکاتی پیرامون طرح قبلی توسعه حرم مطهر رضوی پرداخت که پیش‌تر، مورد تایید اعضا قرار نگرفته بود.

در همین رابطه مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش گفت: قبلا طرحی در رابطه با بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ارایه شده بود که ابهامات، ایردات و اشکالات عمده‌ای داشت که با نظر شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مشاور دیگری برای طرح بهسازی و نوسازی پیرامون حرم مطهر رضوی(ع) انتخاب شد.

گفتنی است بررسی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی یکی از موضوعات اصلی کمیته فنی ۳ است که به جدیت در آن کمیته توسط کارشناسان و متخصصان امر در دست بررسی قرار دارد.

پیش‌تر نیز، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در نشست پیشین که با مشاور فعلی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی برگزار شد بر حذف مداخلات کلان مقیاس در شهر مشهد تاکید کرد و خواستار عدم تحمیل چنین مواردی به بافت پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) شد.

وی در بخشی از صحبت‌های پیشین خود گفته بود: جامعه حرفه‌ای و دانشگاهی کشور در شرایط فعلی و در دولت یازدهم که شرایط برای گفتگوهای این چنینی فراهم است باید نهایت استفاده را ببرد و با ابزارهای قانونی لازم، شرایطی را ایجاد کند تا جلوی یک سری از ساخت و سازهای غیرمجاز و اتفاقات ناگوار را در حرم مطهر رضوی بگیرد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

در نشست امروز (۹ آذرماه) محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، دکتر محسن حبیبی عضو کمیته فنی ۳، مهندس سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، مهندس امیرفرجامی عضو اصلی کمیته فنی ۳، دیگر کارشناسان و همچنین مشاور قبلی طرح بهسازی و نوسازی پیرامون حرم مطهر رضوی حضور داشتند./