شناسهٔ خبر: 31417 - سرویس استان‌ها

شمارش معکوس برای افتتاح قطعه دوم آزادراه ارومیه- تبریز

ساخت آزادراه قطعه دوم طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۱۵ کیلومتر در پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث و آسفالت ۱۲ کیلومتر از قطعه دوم طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز به اتمام رسیده و  عملیات آسفالت ۳ کیلومتر باقی‌مانده در مراحل نهایی است که در صورت مساعدت شرایط آب و هوایی تا پایان آذرماه امسال تکمیل می‌شود.

داریوش نصر ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد ریال برای قطعه دوم طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز هزینه شده است.

وی افزود: قطعه اول این طرح به طول ۲۵ کیلومتر است که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و طول آزادراه ارومیه – تبریز در محدوده  آذربایجان غربی با افتتاح قطعه دوم به ۴۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قطعات یک و دو طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد، تصریح کرد: کارهای اجرایی این پروژه با تکمیل قطعه دوم در محدوده آذربایجان غربی به پایان می‌رسد.

نصر با اعلام اینکه عملیات حفاری در قطعه سوم طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز آغازشده است، گفت: قطعه پنج این طرح در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار قرار دارد.

این مقام مسئول، کوتاه شدن مسافت مراکز استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، صرفه‌جویی در وقت و انرژی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل را از مهم‌ترین مزایای ساخت آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۱۱۸ کیلومتر برشمرد.