شناسهٔ خبر: 31446 - سرویس استان‌ها

هاشمی با حضور در مشهد مطرح کرد:

تشریح وضعیت حوزه بهداشت حاشیه‌نشینان کلانشهر مشهد/ کلنگ نخستین بیمارستان در منطقه حاشیه‌نشین مشهد زده شد/ مشهد با ۶۶ محله دارای بیشترین تعداد حاشیه‌نشین است

 سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستانی در مشهد مقدس با حضور رئیس جمهوری گفت حاشیه شهر مشهد با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارای هیچ‌ تخت بیمارستانی نیست و امروز کلنگ‌ یک بیمارستان برای این منطقه زده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزیر راه و شهرسازی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستانی واقع در حاشیه شهر مشهد مقدس از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور بیان کرد: دولت یازدهم طی سه سال اخیر نزدیک به ۱۱ میلیون نفر را تنها در حاشیه شهرها زیر پوشش خدمات درمانی قرار داده است.

هاشمی درادامه با تاکید براینکه تاپیش از این ۸۰ درصد از حاشیه‌نشینان کشور تحت پوشش بیمه و خدمات درمان نبودند، گفت: براساس گزارش‌های تهیه شده ۶۵ درصد از این افراد تا قبل از شروع طرح تحول سلامت در کشور هیچ‌گونه خدمتی را دریافت نکرده بودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید براینکه مشهد با ۱ میلیون و ۲۸۲ هزار نفر در ۸ پهنه و ۶۶ محله دارای بیشترین تعداد حاشیه‌نشین در کشور است گفت: در حال حاضر تک تک این افراد دارای مراقبت سلامتی هستند. هم‌اکنون برای هر ۱۲ هزار نفر یک پایگاه سلامت و برای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت در مشهد وجود دارد.

هاشمی با بیان این نکته که همه این مراکز دارای پزشک، دندانپزشک و سایر خدمات لازم هستند گفت: مجموعا ۱۱۹ پایگاه سلامت و ۴۲ مرکز خدمات جامع در مشهد ایجاد کردیم که همگی از طریق خرید خدمت انجام گرفته است.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: تلاش داریم با لطف خدا و حمایت جناب رئیس جمهوری تا پایان دولت یازدهم همه ایرانیان از چنین خدمتی بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه طرح مراقب سلامت در مشهد برای تمامی افراد پیش‌بینی شده است گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار تخت بیمارستانی در استان نیاز داریم که  بیش از یکهزار تخت آن در این دولت ساخته و تحویل خواهد شد. تا پایان سال جاری هزار تخت در قالب تحویل بیمارستان جدید امام رضا با ۷۰۰ تخت  و بیمارستان کودکان تحویل می‌شود.

وی همچنین از اضافه شدن ۳۲۰ تخت جدید به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد این استان خبر داد و گفت: حاشیه شهر مشهد با بیش از یک میلیون نفر درحال حاضر هیچ‌گونه تخت بیمارستانی ندارد که امروز قصد کلنگ‌زنی یک بیمارستان در این نواحی را داریم.

به گفته وی این پروژه با هزینه ۲۷۰ میلیون تومان از منابع داخلی استان ساخته خواهد شد./