شناسهٔ خبر: 31540 - سرویس استان‌ها

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

لزوم به‌کارگیری الگوی مناسب برای طراحی و اجرای اتاقک‌های کارگری و نگهبانی در باغ‌ها

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تعیین تکلیف مجوزهای صادره و همچنین طراحی اتاقک‌های کارگری و نگهبانی در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص مجوزهای صادره اتاقک‌های کارگری و نگهبانی تا پایان شهریور امسال در جلسه کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی گفت: از طرف کارگروه و بر اساس ضوابط و دستور عمل‌های مصوب وزارت جهاد کشاورزی صدور مجوز احداث اتاقک‌های کارگری و نگهبانی تا شهریور ۹۶ به امور اراضی استان تفویض شد.

وی افزود: مقرر شد دستگاه‌های صادر کننده مجوز مانند آب منطقه‌ای، صنایع و معادن، میراث فرهنگی و گردشگری و جهاد کشاورزی از مجوزهای صادره که در موعد مقرر به اجرا در نیامده است گزارش کاملی تهیه و به جلسه آتی کارگروه ارائه نمایند تا در صورت نیاز نسبت به لغو آن و آزادسازی ظرفیت‌ها اقدام گردد.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در خصوص احداث اتاقک در باغستان‌های سنتی عنوان کرد: بنا شد این موضوع با رویکرد حفظ و احیای باغات در مناطقی که تراکم باغی دچار آسیب شده و از محدوده توسعه شهری نیز خارج است، توسط مشاور مورد بررسی قرار گرفته و نتایج و ضوابط آن به جلسه آتی کمیسیون ارائه گردد.

اسماعیلی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری الگو و شیوه‌ای مناسب برای طراحی و اجرای این اتاقک‌ها بیان کرد: در همین راستا سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مکلف گردید سه الگوی طراحی و معماری که دارای ارزش‌های هویتی و معماری شهر قزوین باشد را جهت بررسی و تصویب به کمیته سیما و منظر استان ارسال نماید.

وی در ادامه یادآور شد: موضوع احداث مجتمع کارگاه‌ها و صنایع مزاحم شهری و میدان میوه تره‌بار در شهر آبیک نیز از دیگر موارد بررسی شده در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی بود.