شناسهٔ خبر: 31562 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان مطرح کرد:

کمبود محسوس راه روستایی در هرمزگان/ اجرای ۵۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان

غلام حسین شیری به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان برای تامین نیاز روستانشینان این استان باید ۲۱۲۷ کیلومتر راه روستایی احداث شود.

غلامحسین شیری، مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در سراسر استان هرمزگان بالغ بر ۲۱۲۷ کیلومتر راه روستایی نیاز است که عزم جدی برای تأمین آن آغاز شده و مصمم هستیم تا در یک حرکت جهادی نسبت به تامین بخش قابل توجهی از آن با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای اقدام کنیم. معتقدیم با روحیه جهادی و اتکا به ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان گام‌های بزرگی برای توسعه استان برداشت و محرومیت‌ها در زمینه راه روستایی را برطرف کرد بنابراین از خود بخشداری‌ها و ساکنین روستاها برای ساخت راه استفاده می‌کنیم و از هفته دولت توانسته‌ایم ۳۱۳ کیلومتر راه روستایی احداث کنیم.

شیری افزود: در استان هرمزگان ۹۰۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که بخش مهمی از این راه‌ها در مقابل پدیده‌های برف و باران شدید و رانش کوه استقامت کافی ندارند و باید اصلاح و بهسازی شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین مبلغ کل اعتبار موردنیاز برای پروژه‌های راهسازی دردست اجرای این اداره کل را ۴۹۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۵۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی و ۱۹۰ کیلومتر بهسازی راه اصلی و فرعی دردست اجرا داریم. همچنین احداث شش دستگاه پل بزرگ و راه‌های طرفین آنها را به طول ۶۶۰۰ متر را دردست انجام داریم که اعتبار موردنیاز این پروژه ۵۱۳ میلیارد ریال است.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های راهسازی استان می‌توان به احداث یک دستگاه تقاطع غیرهمسطح با احداث راه‌های ارتباطی آن به طول پنج کیلومتر اشاره کرد که اعتبار موردنیاز آن ۱۳۵ میلیارد ریال است.