شناسهٔ خبر: 31588 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از روند احداث بیمارستان جدید سینا زرند:

بخش دیالیز به بیمارستان سینای زرند اضافه می‌شود

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت: بخش دیالیز بیمارستان سینای شهرستان زرند در حال طراحی است که به این مجموعه اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کرمان، محمدجعفر علیزاده به اتفاق محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در بازدید از روند احداث بیمارستان جدید سینا گفت: برای چندمین بار است که از این بیمارستان بازدید دارم و هم‌اکنون به پیشرفت ۷۳ درصدی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان جدید سینا با ۱۴۰ تخت از نوع جنرال طراحی شده است، بیان داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، این تعداد به ۱۵۰ تخت افزایش می‌یابد.

علیزاده تصریح کرد: این بیمارستان با ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا شامل چهار بخش داخلی، زنان و زایمان، جراحی، کودکان و نوزادان، در قالب هشت اتاق عمل، اورژانس، درمانگاه و مراقبت‌های ویژه طراحی شده است.

وی افزود: بخش زنان و زایمان را متناسب با استانداردهای روز جهانی به پنج اتاق ال‌دی‌ای تغییر دادیم.

علیزاده عنوان کرد: هر بخش زایمان یک وی‌آی‌پی است و از معاینه و زایمان تا تحویل نوزاد در یک وی‌آی‌پی انجام می‌گیرد و بستگان درجه یک نوزاد می‌توانند در کنار مادر نوزاد حضور داشته باشند که خود تبلیغی برای زایمان‌های طبیعی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین بخش مراقبت‌های ویژه سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو دیده شده است.

وی گفت: بخش درمانگاه، آزمایشگاه و اورژانس یک کمپلکس است که می‌تواند نیازهای تخصصی و درمانی شهرستان را تأمین کند.

علیزاده بیان کرد: در جلسه‌هایی که اخیراً داشتیم، بخش دیالیز نیز در حال طراحی است که به این مجموعه اضافه می‌شود تا باز هم بتوان به ظرفیت این فضا افزود.

وی اظهار کرد: حادثه زلزله اخیر زرند ضرورت بیش از پیش تکمیل این پروژه را ایجاد کرده است که با توجه به بازدید مقامات و پیگیری‌هایی که من و نماینده مردم این منطقه داشتیم، قرار شد اعتبار مناسبی به ما بدهند تا بتوانیم جبهه‌های کاری را فعال‌تر کنیم و در یک زمان‌بندی مناسب به نتیجه برسانیم.

علیزاده اضافه کرد: امسال ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کردیم که در صورت تخصیص آن اتفاق بسیار مهمی می‌افتد و جهش قابل‌توجه در پیشرفت فیزیکی پروژه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی ادامه داد: هم‌زمان از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران پیشنهاد دادیم که از آن محل هم اعتبار مناسبی تخصیص دهند تا بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: طبق قانون بودجه و مصوباتی که از قبل داشتیم، زمان اتمام این بیمارستان پایان سال ۹۷ است، اما ما برنامه زمان‌بندی را تسریع و بعد از تأمین نقدینگی در بازدیدهای بعدی زمان اجرای آن را اعلام می‌کنیم.