شناسهٔ خبر: 31619 - سرویس استان‌ها

در استان همدان انجام شد:

رفع تصرف از اراضی دولتی شهرستان ملایر در استان همدان

رفع تصرف سرهنگ حمید چراغی از رفع تصرف ۴ هزار و ۴۰۰ متر از اراضی دولتی به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال در شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با افراد فرصت‌طلب و زیاده‌خواه ملک تصرف شده در شهرستان ملایر به متراژ ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با ارزش ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال آزادسازی و رفع تصرف شد.

حمید چراغی افزود: این ملک توسط افراد فرصت‌طلب در سال‌های گذشته مورد تصرف قرار گرفته بود که این یگان با هماهنگی به عمل آمده با دادستان و مقامات قضایی و نیروی انتظامی و مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر دستگاه‌های مربوطه اقدام به رفع تصرف و آزادسازی ملک موردنظر نمود.

وی در این خصوص بیان کرد: این یگان با دو اکیپ در شهرستان همدان با شش دستگاه اتومبیل سواری و پنج گشتی در شهرستان‌های استان با گشت دائمی ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی را رصد می‌نمایند.

وی گفت: این یگان بر اساس وظایف محوله و تأکید مدیریت دستگاه به‌صورت مستمر و بدون وقفه با گشت‌زنی پرسنل و کارشناسان، نظارت همیشگی خود را در جهت حفظ و حراست از اراضی و اموال دولتی بکار گرفته و با موارد تخلف با هماهنگی مقام قضائی برخورد قانونی خواهد کرد.

چراغی از کلیه هم استانی‌های عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی مراتب را با این یگان با شماره تماس ۳۸۲۶۱۱۴۰ در میان بگذارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد جهت برخورد با افراد سودجو و حفظ منابع ملی و دولتی بعنوان اموالی که متعلق به همه مردم ایران است هر هم استانی باید یک نیروی حفاظت اراضی باشد.