شناسهٔ خبر: 31683 - سرویس ریلی

نماینده مردم اقلید مطرح کرد:

استفاده از جریان حادثه قطار به نفع مردم و اصلاح امور کشور/ شفاف‌سازی مسئولان مربوطه کافی به نظر می‌رسد

سید حسین افضلی یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، جلسه مشترک نمایندگان با مدیران وزارت راه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حادثه پیش آمده بسیار اسف بار بود، اما حرف اصلی این است که از این جریان باید به نفع مردم و اصلاح امورکشور استفاده شود تا مشکلات جدیدی پیش نیاید.

سیدحسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به اولین نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس اشاره کرد و گفت: جلسه پرسش و پاسخ وزیر با نمایندگان به شفاف سازی موضوع کمک کرد و به نظر می‌رسد برای نمایندگان طراح استیضاح نیز کافی بود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به نتایج به دست آمده و توضیحاتی که از طرف وزارتخانه ارائه شد و همچنین قرائت گزارش کمیته، نتیجه گیری نهایی احتمالا از دستورکار خارج شدن استیضاح باشد.

وی ادامه داد: از همان ابتدای وقوع این حادثه، مسئله به صورت جدی از طرف قوای سه گانه مورد بررسی قرار گرفت، هم قوه قضاییه و هم شخص رییس جمهوری و هم مجلس شورای اسلامی به دنبال دلایل اصلی وقوع این حادثه و پیداکردن مقصران اصلی بودند.

افضلی با تاکید بر اینکه پیگیری این حادثه از سوی قوای سه گانه درحال انجام است، از احتمال ادامه جلسات کمیسیون عمران مجلس با مسئولان مربوطه خبر داد و گفت: حادثه پیش آمده بسیار اسف بار بود بنده مجددا این حادثه را به بازماندگان تسلیت می گویم، اما حرف اصلی این است که از این جریان باید به نفع مردم و اصلاح امور کشور استفاده شود تا مشکلات جدیدی پیش نیاید.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران نیر هم راستای قوای دیگر در پی رفع مشکلات برای پیشگیری از وقوع چنین حادثه‌ای است و با برگزاری اولین جلسه و روشن شدن خیلی از مشکلات شخصا فکر می‌کنم استیضاح وزیر در کمیسیون عمران به جایی خواهد رسید که نیازمند کشیده شدن به صحن علنی مجلس نباشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد با توجه به اینکه از عمر دولت زمان کوتاهی باقی مانده است تلاش ها باید در جهت تقویت دولت و کمک به وزرا برای رسیدگی به درخواست‌های مردم باشد و استیضاح راه‌حل قابل پذیرشی نیست.