شناسهٔ خبر: 31689 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری فارس اعلام کرد:

برنامه ریزی برای رفع ۱۲۱ نقطه پرحادثه درمحورهای فارس/ افتتاح ۷۸ دستگاه ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی در هفته حمل و نقل

علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اولویت برنامه‌های این اداره کل را رفع ۱۲۱ نقطه پرتصادف اعلام کرد و از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی و آماده‌‌سازی پلان ایمنی خبر داد.

علیرضا سیاهپور، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: اولویت برنامه‌های این اداره کل رفع نقاط پرحادثه است که دراین راستا ۲۰۴ نقطه احصا و ۱۷۴ نقطه در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفته که ۱۲۱ نقطه از این تعداد پرتصادف است. دراین راستا کمیته ویژه‌ای را برای آشکارسازی نقاط پرتصادف راه‌اندازی کرده‌ایم و ۸۰ درصد نقاط بررسی و پلان ایمنی برای آنها آماده شده و به زودی مناقصه مربوط برگزار می‌شود.

سیاهپور با بیان اینکه با وجود کاهش تصادفات جاده‌ای درمحورهای استان خصوصا کاهش ۲۰ درصدی سانحه درنوروز ۹۵ امسال با افزایش یک درصدی تلفات جاده‌ای مواجه شدیم، افزود: دلیل اصلی این افزایش تصادف‌های گروهی ازجمله سانحه تصادف برای دو اتوبوس بوده است. اولویت برنامه‌های ایمن‌سازی ما مربوط به دو محور شیراز-آباده و شیراز-قائمیه است، چون بیشترین تردد، سوانح و تلفات در این دو محور اصلی اتفاق می‌افتد.

آغاز فعالیت ۷۸ دستگاه ثبت تخلف و ۱۲ دستگاه نظارت تصویری هوشمند جدید در دهه فجر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس همچنین گفت: اکنون ۶۷ دستگاه ثبت تخلف فعال درمحورهای استان داریم که هفته حمل و نقل ۷۸ دستگاه دیگر افتتاح می‌شوند که این دستگاه‌ها به همراه ۱۲ دستگاه نظارت تصویری دهه فجر امسال آغاز به کارمی‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه درمحورهای مواصلاتی استان به طور متوسط روزانه ۴۰۰۰ تا ۲۰ هزار تردد انجام می‌شود، افزود: بیشترین تردد(۱۵ تا ۲۰ هزار)به محور شیراز-مرودشت اختصاص دارد.

سیاهپور با بیان اینکه ۲۳۲ شرکت حمل بار و ۳۷۰۰ دستگاه انتقال بار دراستان فارس فعال است، گفت:۱۱۹ شرکت مسافربری و ۴۰۰۰ اتوبوس ناوگان عمومی دراستان داریم که اتوبوس‌ها عمر متوسط دارند ولی کامیون‌های حمل بار نیازمند نوسازی هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از امضای موافقت اصولی برای ساخت ۷۰ مجتمع خدماتی رفاهی جدید در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: دو باب ازاین مجتمع‌ها امسال و هشت مجتمع نیز درسال آینده افتتاح می‌شوند.