شناسهٔ خبر: 31726 - سرویس استان‌ها

حامد مانی فر خبرداد:

بررسی طراحی و اجرای کمربند شمال غرب قزوین با احداث آزادراه آبترش- ضیاآباد- خرمدشت/ راه دسترسی برای بازدید از آثار تاریخی متعددی فراهم می شود

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین،گفت:در بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی و بررسی شرایط محور آبترش – ضیاآباد – خرمدشت، موافقت اولیه لازم برای ایجاد آزادراه چهارخطه در این محور با سرمایه گذاری بخش خصوصی دریافت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اشاره به اینکه این محور با طول ۵۵ کیلومتر درحال حاضر با مشخصات راه فرعی و روستایی درحال سرویس دهی است، افزود: این کمربندی سه محور پرترافیک و حساس قزوین – رشت، قزوین – زنجان و قزوین – همدان را به یکدیگر متصل کرده و مسیر دسترسی به شمال و غرب کشور را کوتاه خواهد کرد.

رییس شورای حمل و نقل استان خاطر نشان کرد: کاهش در مصرف سوخت، زمان سفر، حجم ترافیک و همچنین ارتقای موضوع پدافند غیرعامل در منطقه از جمله مزایای احداث و ارتقای این محور است.

مانی فر با اشاره به اینکه احداث راه اصلی در این محور در قانون بودجه پیش بینی شده عنوان کرد: برای ارتقای آن به آزادراه با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار، انجام مراحل ادارای در دستور کار قرار می گیرد تا مطالعات اولیه برای این پروژه آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی یادآور شد: منطقه قاقازان از جمله مناطق بکر گردشگری و تاریخی بوده و با احداث آزادراه آبترش – ضیاآباد – خرمدشت راه دسترسی برای بازدید از آثار تاریخی متعددی از جمله قزقلعه یا قلعه دختر نیز فراهم خواهد شد، علاوه برآن با توجه به وجود فعالیت گسترده کشاورزی در بخش های ضیاآباد و تاکستان و تولید محصولات با کیفیت انگور و گردو، ایجاد این مسیر می تواند با افزایش ایمنی و تسریع در حمل و نقل کمک شایانی به توسعه اقتصادی و کشاورزی منطقه داشته باشد.  

 جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راههای اداره اداره کل راه و شهرسازی هم عنوان کرد: در حال حاضر محور آبترش – ضیاآباد – نهاوند تحت عنوان احداث راه اصلی در حال اجرا می باشد که ۷ کیلومتر آن از سمت آبترش به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: پروژه ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل تقاطع این محور با آزادراه قزوین – رشت نیز در حال اجرا است.

قزوینیان اضافه کرد: با توجه به تردد قابل توجه، برنامه ریزی برای بازیافت سرد و تثبیت ۱۲ کیلومتر از مسیر در دستور کار قرار دارد که افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور را در پی خواهد داشت.

مدیر ساخت و توسعه راههای گفت: با توجه با بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی از این پروژه به امید خدا پیگیری برای ایجاد آزادراه در این مسیر به طور جدی در برنامه قرار گرفت.