شناسهٔ خبر: 31798 - سرویس ریلی

معاون رییس جمهور خبر داد:

تامین اعتبار راه‌آهن میانه- تبریز/ تکمیل حلقه‌های مفقوده ریلی اولویت دولت یازدهم است

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور در بازدید از پروژه‌های ریلی شمال غرب کشور از تامین اعتبار ۱۴۶ درصدی راه‌آهن میانه- تبریز خبر داد و گفت: تکمیل حلقه‌های مفقوده شبکه ریلی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید و برنامه ششم توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد باقر نوبخت برای بازدید از شبکه ریلی شمال غرب کشور به استان آذربایجان شرقی سفر کرد و از پروژه‌های ریلی این استان بازدید کرد و گفت:‌ در بودجه سال ۱۳۹۶ علاوه بر اعتبارات طرح‌های ریلی مبلغی جداگانه برای توسعه شبکه ریلی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تکمیل حلقه‌های مفقوده شبکه ریلی را از اولویت‌های برنامه ششم توسعه دانست و افزود:‌ تمام اعتبارات مورد نیاز تعهدات سفر ریاست جمهوری مخصوصا در بخش ریلی در هفته آتی صد در صد تامین خواهد شد.

وی از تامین اعتبار ۱۴۶ درصدی راه‌آهن میانه- تبریز خبر داد و تاکید کرد:‌ این راه‌آهن برای اتصال شرق به غرب و تکمیل کریدور عبوری از اروپا بسیار مهم است که با توجه به ریل‌گذاری حدفاصل میانه تا بستان‌آباد، بایستی هرچه سریعتر عملیات تکمیلی اتصال بستان‌آباد به تبریز نیز به پایان برسد.