شناسهٔ خبر: 3189 - سرویس مسکن و شهرسازی

ولی‌الله سیف در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

بررسی افزایش وام مسکن درشورای پول و اعتبار/ تکلیف پیشنهاد وام 80 میلیونی مسکن به زودی مشخص می‌شود

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان این‌که بانک مرکزی مسئولیتی برای کاهش یا افزایش وام خرید مسکن ندارد اظهار کرد: شورای پول و اعتبار در آینده نزدیک جلسه‌ای تشکیل داده و همه پیشنهادهای وام مسکن از جمله خرید وام ۸۰ میلیونی را بررسی خواهد کرد.

ولی‌الله سیف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص موافقت یا عدم موافقت بانک مرکزی با اختصاص وام ۸۰ میلیونی به بخش خرید مسکن توضیح داد: تصمیم‌گیری در این زمینه با شورای پول و اعتبار است و بانک مرکزی مسئولیتی برای کاهش یا افزایش وام خرید مسکن ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: شورای پول و اعتبار جلسه‌ای در آینده نزدیک تشکیل می‌دهد و تمامی پیشنهادهای وام خرید مسکن از جمله وام ۸۰ میلیونی را بررسی خواهد کرد که ممکن است پیشنهادهای دیگری برای خروج بازار مسکن از رکود نیز در آن مطرح شود. هر نتیجه‌ای که در آن جلسه به تصویب برسد ملاک تصمیم‌گیری بانک مرکزی خواهد بود.

ماه گذشته پیشنهاد افزایش قیمت وام مسکن از ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان فعلی به ۸۰ میلیون تومان مطرح شد. در سالهای اخیر بازار مسکن با رکود در زمینه خرید و فروش مواجه بوده که عمدتا ناشی از کاهش قدرت خرید مردم بوده است./