شناسهٔ خبر: 31965 - سرویس استان‌ها

مسئول دبیرخانه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل گلستان اعلام کرد:

تمهیدات ترافیکی اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان

جاده مسئول دبیرخانه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل گلستان، تمهیدات لازم شورای ترافیک و این کمیسیون را برای مدیریت و ساماندهی ترافیک در روز ۲۵ آذرماه جاری هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه ۴ هزار شهید استان، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، اسماعیل گرزین بر اساس صورت‌جلسه مشترک شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل گفت که از صبح روز ۲۵ آذر حدفاصل دوربرگردان انتهای روستای محمدآباد الی دوربرگردان فرودگاه (راهداران) در محور گرگان به آق‌قلا، مسدود است و جهت تردد به سمت آق‌قلا، ترافیک از باند غربی محور به صورت دوطرفه و با رعایت نکات ایمنی و تأمین و اجرای جداکننده‌های موقت برقرار می‌شود.

به گفته وی، بر اساس مصوبه کمیسیون، هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های شرق استان هم برای ورود به اجلاسیه از مسیر سرخنکلاته و برای خروج، از مسیر قدیم آق‌قلا به گنبد و هم استانی‌های شهرستان‌های غرب استان هم برای ورود و خروج به اجلاسیه از مسیر بندرترکمن به آق‌قلا تردد می‌کنند.

گرزین همچنین بر اساس مصوبات این جلسه، تردد وسایط نقلیه سنگین را هم در محور گرگان- آق‌قلا از ساعت ۶ صبح و از سمت آق‌قلا به گرگان از ساعت ۱۱ صبح و تردد کامیون‌های حامل مواد سوختی و اسیدی را از کل محور تا پایان مراسم ممنوع اعلام کرد.

نیروهای امدادی، راهداری، پلیس‌راهور و پلیس‌راه استان هم به گفته گرزیندر محورهای مواصلاتی بخصوص محورهای سمت شمال و منتهی به اجلاسیه به صورت ویژه کنترل ترافیکی را برعهده داشته و آمادگی لازم برای امداد و نجات را خواهند داشت.

رئیس اداره راه و شهرسازی علی‌آباد کتول اضافه کرد: برای مدیریت سفرهای هوایی نیز، با توجه به محدودیت‌های مسیر فرودگاه، هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های مسافربری هواپیمایی صورت گرفته است.

گرزین بیان کرد: در صورت وقوع بحران‌های طبیعی و انسان‌ساخت؛ شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی استان در چارچوب مصوبات و دستورات فرماندهی حادثه، اقدام لازم را به عمل خواهند آورد.

شورای ترافیک و کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل گلستان برای مدیریت و ساماندهی ترافیک برگزاری اجلاسیه ۴ هزار شهید استان با ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل جلسه داد.

اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان با هدف نکوداشت نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۵ آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار می‌شود.