شناسهٔ خبر: 32126 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره راه و شهرسازی کلاله خبر داد:

احداث راه روستایی در شرق گلستان

آسفالت سرپرست اداره راه و شهرسازی کلاله از احداث راه روستایی اوقچی-گچی سو در این شهرستان شرقی استان گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات بیس، ترمیم و زیرسازی ۴ کیلومتر از این محور اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، محمد سراوانی در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: این محور ۵/۵ کیلومتر طول دارد و یکی از آنتنی‌های محور روستایی یلی بدراق به گچی سو محسوب شده که به شبکه راه‌های روستایی گنبدکاووس متصل شده و باعث تسهیل در تردد وسایل نقلیه آن حوزه به زیارتگاه خالد نبی و دو شهر کلاله و گنبد می‌شود.

سراوانی اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه را پنج هزار میلیون ریال و از محل منابع ملی اداره کل راه و شهرسازی (معاونت راه روستایی وزارت متبوع) بیان کرد و یادآور شد که برخلاف عدم تخصیص اعتبار اما عملیات اجرایی آن آغاز شده و در مرحله اجرای آسفالت قرار دارد.

سرپرست راه و شهرسازی کلاله ادامه داد: از برنامه‌های دیگر راه و شهرسازی جهت بهره‌مندی هرچه مطلوب‌تر روستاییان از راه مناسب و آسفالته به‌ویژه در مناطق محروم استان؛ اجرای زیرسازی، بیس و آسفالت یک کیلومتر از مسیر اوقچی کوچک است.

به گفته سراوانی، در حال حاضر دو فقره آبرو لوله‌ای هر کدام به طول ۸ متر در مسیر اوقچی کوچک به اجرا درآمده است.

شهرستان کلاله بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و ۴۳۱ کیلومتر راه دارد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن روستایی است.