شناسهٔ خبر: 32151 - سرویس استان‌ها

استاندار تهران مطرح كرد:

اکثر فرونشست‌های تهران حوالی مترو رخ داده است/ وجود اشكال در پروژه‌های مترو

سیدحسین هاشمی استاندار تهران با بیان اینکه اکثر فرونشست‌های زمین در تهران در حوالی مترو رخ داده، گفت: تیم کارشناسی متشکل از تمامی دستگاه‌ها در حال بررسی علت فرونشست ها است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي سیدحسین هاشمی در واکنش به فرونشست‌های زمین در مناطق مختلف پایتخت در مدت اخیر، گفت: کار کارشناسی برای بررسی علل فرونشست‌ها و ارائه راهکارهای پیشگیرانه ضروری است؛ واقعیت آن است که اکثر فرونشست‌ها در نقاطی از شهر رخ داده که در آن مکان، پروژه مترو در حال بهره‌برداری بوده و این غیرقابل انکار است.

استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به تکرار فرونشست‌ زمین در محله‌ها و نقاط مختلف شهر تهران تیم کارشناسی باید کار اساسی انجام دهد و تا آن زمان باید از قضاوت‌های سریع و ناگهانی نیز باید خودداری شود تا تیم کارشناسی نظر خود را درباره علت فرونشست ها اعلام کند.

وی افزود: فرونشست های زمین در حوالی پروژه‌های بهره‌برداری مترو نشان می‌دهد ممکن است در این قضیه اشکالاتی باشد بنابراین تیم کارشناسی متشکل از مجموعه دستگاه‌های مختلف تشکیل شده که هم‌اکنون هم در حال بررسی موضوع هستند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه مسئولان مترو پس از ایراد نظرات کارشناسی باید اصول اساسی را رعایت کرده و بیش از پیش دقت کنند، به خانه‌ ملت گفت: از سوی دیگر برداشت بی‌اندازه از آب‌های زیرزمینی نیز موجب سست شدن زمین شده به گونه‌ای که لرزشی موجب ریزش می شود که به این موضع هم باید توجه شود؛ در هر حال باید منتظر اظهار نظر تیم کارشناسی برای تصمیم‌گیری نهایی بود./