شناسهٔ خبر: 32162 - سرویس جاده‌ای

در مراسم معرفی مدیركل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین مطرح شد:

قابلیت ایجاد ماموریت ملی آمایش سرزمینی برای قزوین با راه‌اندازی لجستیک بار

شهرام آدم نژاد معاون برنامه ریزی سازمان راهداری با بیان اینکه «استان قزوین می‌توانست با ایجاد لجستیک بار در آمایش سرزمین مأموریت ملی برای خود ایجاد کند» گفت: در حال حاضر به خاطر نبود لجستیک فقط به مبدأ و مقصد فکر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزات راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملو‌نقل جاده‌ای، با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاون عمرانی استاندار و جمعی ازمسولان استانی و فعالان بخش حمل‌ونقل و راهداری استان قزوین، مهندس افشین پیر نون به‌عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، این استان معرفی شد.

  شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی این سازمان، ادغام راهداری در ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها در کشور را اتفاق مبارکی دانست و افزود: توان خوبی در راهداری کشور داریم و شبکه عظیمی حدود 220  هزار کیلومتر را در کشور داریم و در حال حاضر به خاطر مشکلات و  تنگناهای سایر شقوق حمل‌ونقل، حجم عمده جابجایی کالا و مسافر بر روی جاده‌ها است بدون تردید مدیریت توأمان شبکه راها و حجم عظیم جابجایی کالا و مسافر بر روی شبکه  راه‌ها، تدابیر خاص نیاز دارد که همکاران سازمان برای ایجاد رضایت کاربران بخش‌های یادشده  با تمام توان، تلاش می‌کنند.

 آدم نژاد با اشاره به موقعیت مکانی و ارزشمند استان قزوین گفت: شاید استان قزوین  می‌توانست با ایجاد لجستیک بار در آمایش سرزمین نقش کشوری و مأموریت ملی برای خود ایجاد نماید، یکی از کمبودهایی که احساس می‌شود، مرکز لجستیک است و استان قزوین جایی است که می‌تواند این کار را انجام دهد، در حال حاضر به خاطر نبود لجستیک فقط داریم به مبدأ و مقصد فکر می‌کنیم و مرکزی که تمام عملیاتی را که بر روی کالا انجام می‌دهد وجود ندارد و از ظرفیت و بخش‌های عمده‌ای از حمل‌ونقل کشور استفاده نمی‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،  خاطرنشان کرد: در بحث ایمنی، استان قزوین در ردیف استان‌های خوب کشور است و رتبه خوبی دارد و امیدواریم که این رتبه، همچنان  ارتقاء یابد و استان قزوین به‌عنوان  پایلوت خوبی در حوزه ایمنی تبدیل شود.

 وی در ادامه افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور جزء معدود سازمان‌هایی است که تمام دیتاهای آن برخط انجام  می‌شود و نبود داده‌های ثبتی در کشور از بزرگ‌ترین مشکلات است بنابراین  داده‌های ثبتی می‌توانند افق روشنی را به ما نشان دهند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم مهندس علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در سخنانی  با اشاره به ادغام حوزه راهداری در حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌ها بر ضرورت  هماهنگی بیش‌ازپیش این دو حوزه تأکید کرد  و خواستار استفاده از پتانسیل‌های موجود در این بخش به‌ویژه نخبگان و متخصصان و تعامل نزدیک با دستگاه‌ها و مردم برای خدمت‌رسانی بهتر شد.

فرخزاد افزود: به‌رغم محدودیت‌های موجود در راستای اهداف پیش‌بینی‌شده باید حداکثر توان و تدبیر مدیریتی را بکار بگیریم و از پتانسیل‌ها استفاده کنیم و خدمت خوبی به مردم ارائه دهیم.

این گزارش حاکی است: مهندس پیر نون مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین هم طی سخنانی با اشاره به جایگاه ویژه استان قزوین در کشور به‌عنوان خطه‌ای که 3000 شهید خصوصاً شهید بابایی، رجایی، لشگری را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است خدمت در این استان را افتخار  مهمی دانست و در آستانه هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری این را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد انشاء الله با تعامل و همکاری بخش خصوصی و انجمن‌های صنفی استان وظایف را مطابق نظرات سازمان و استان که شایسته مردم است انجام دهد.

یادآور می‌شود مهندس آدم نژاد در پایان از خدمات ارزشمند آقای رحمت شعبانی  مدیر پیشین  اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  استان قزوین تقدیر و حکم مدیر کلی مهندس افشین پیر نون را به‌عنوان مدیرکل جدید راه‌های و حمل‌ونقل جاده‌ای این  استان، تسلیم وی کرد.