شناسهٔ خبر: 32185 - سرویس استان‌ها

تأکید مدیران ارشد استان همدان در خصوص تسهیل در جذب سرمایه‌گذار

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: صدور پروانه پروژه‌هایی با کاربری خاص اعم از گردشگری، تفریحی، خدماتی و مجتمع‌های بزرگ مسکونی که با بودجه‌های غیردولتی و در مقیاس بزرگ با متراژهای غیرمتعارف احداث می‌گردند از اولویت‌های مسئولین استان و استاندار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان پس از برگزاری جلسه بررسی مشکلات صدور پروانه ساختمانی پروژه‌های بزرگ گفت: حل مشکل و مسائل صدور پروانه پروژه‌هایی با کاربری خاص موجب جذب سرمایه‌گذاران، رونق بیشتر اقتصادی استان، رفاه عمومی و ورود گردشگران و اشتغال‌زایی برای استان تاریخی و گردشگری همدان می‌گردد.

فرهاد فرزانه در ادامه افزود: استفاده از پتانسیل موجود و دانش بیش از ۸ هزار مهندس این استان در قالب شرکت‌های حقوقی و مشاوره در اجرای این دسته از پروژه‌ها موجب اشتغال‌زایی، ارتقا کیفی و بومی‌سازی ساخت و بالا بردن تجربه مهندسین می‌گردد که علاوه بر رفع نیاز استان، توانمندی ارائه خدمات در استان‌های دیگر را در بر خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده کارآمدترین و مطلوب‌ترین روش، بهره‌مندی از خدمات شرکت‌های حقوقی است و لازم است سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان ضمن اطلاع‌رسانی و تشویق مهندسین مقدمات صدور پروانه‌های این شرکت‌ها را در اسرع وقت فراهم آورد.

فرزانه در پایان گفت: تشکیل شرکت‌های حقوقی اعم از طراحان، ناظران و مجریان برگرفته از قانون نظام‌مهندسی و مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، همانند سایر استان‌های کشور است.