شناسهٔ خبر: 32195 - سرویس استان‌ها

به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و روز راهدار:

دیدار دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری استان همدان با امام‌جمعه همدان

نشست به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهدار، دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل و راهداری استان همدان با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان دیدار کردند و از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه معزز همدان ضمن تبریک طلیعه ولادت گل سرسبد خلقت، اشرف کائنات حضرت محمد مصطفی (ص) از حضور مدیرکل، پرسنل و صنوف حمل‌ونقل، رانندگان و راهداران قدردانی کردند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، به تلاش شبانه‌روزی رانندگان ناوگان باری و مسافری، اشاره کرده و زحمت رانندگان به خصوص در بخش حمل‌ونقل بار را چشمگیر خوانده و اظهار کرد هر خدمتی باید به اندازه ارزش حیاتی آن مدنظر دولت و مردم باشد. 

وی خواستار توجه مسئولین نظام اسلامی و شهروندان به رانندگان بخش حمل‌ونقل باری شد و گفت: رانندگان ناوگان باری علیرغم تمام تلاش شبانه‌روزی خود در مسیرهای طولانی جاده‌های کشور از حقوق و مزایایی کافی برخوردار نیستند که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

امام‌جمعه همدان یادآور شد: رانندگان بخش حمل‌ونقل و راهدارها هم در شرایط جوی نامناسب در راستای نجات جان هم‌وطنان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و این خود نوعی عبادت به شمار می‌رود.

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان نیز اظهار کرد: در ۲۶ آذر ۶۲ با توجه به نیاز مردم به مایحتاج اولیه، فرمانی از سوی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل (ره) مبنی بر بسیج عمومی برای تخلیه کالاها و حمل به تمامی کشور صادر شد.

وی افزود: علاوه بر افتخارآفرینی رانندگان کالا در تخلیه بنادر شاهد افتخارات این قشر در بخش مسافربری  نیز هستیم که در مراسم اعزام زائرین حرم مطهر حضرت امام (ره), کاروان‌های راهیان نور و در سال‌های اخیر هم طرح اعزام و بازگرداندن عاشقان زیارت عتبات عالیات و اربعین حسینی هستیم.

وی به تصمیمات شورای عالی ادارات در راستای منفک شدن معاونت راهداری از اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: با ملحق شدن این بخش به اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های سابق؛ هم‌اکنون کلیه خدمتگزاران در یک مجموعه تحت عنوان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشغول فعالیت هستند.

رودباری بیان کرد: در امر رساندن و بازگرداندن زائرین از عتبات عالیات، ۱۳۱۲ دستگاه ناوگان مسافربری بیش از ۳۷ هزار زائر را جابه‌جا کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: حمل‌ونقل به عنوان بستر و زیرساخت اثرگذار و اثرپذیر در چرخه اقتصاد کشور است و حمل‌ونقل استان همدان به صورت صددرصدی از طریق جاده‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: حدود ۹ میلیون و پانصد هزارتن بار و ۷ میلیون نفر و ۴۵۰ هزار نفرمسافر توسط ناوگان باری و مسافری حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان جابه‌جا می‌شود که طی ۸ ماهه امسال ۷ میلیون تن کالا با ۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته صورت گرفته است  و ما به عنوان نماینده دولت قدردان زحمات و تلاش شبانه‌روزی عزیزان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: در بخش مسافر ۱۸ پایانه با ۵۲ شرکت فعال وجود دارد که ۳ هزار و ۴۱ راننده با ۲ هزار و ۲۲۱ ناوگان مسافری را شامل می‌شود در ۸ ماهه امسال بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از سطح استان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده‌اند.

وی در انتهای گزارش ارائه شده به نقش راه و صنعت حمل‌ونقل پویا و قوی در توسعه اقتصادی، صنعتی، گردشگری زیارتی، سیاحتی و... اشاره و بیان کرد: مدیران، مسئولین و صنوف حمل‌ونقل برای ارائه خدمات مناسب آماده دریافت رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه محترم همدان هستند.