شناسهٔ خبر: 32242 - سرویس جاده‌ای

مدیركل راه وشهرسازی استان تهران مطرح کرد

تكمیل مسكن مهر اندیشه تا دهه فجر/ ارائه طرح نهایی كمربندی دماوند تا یك ماه آینده

محمد نادر محمدزاده مدیركل راه وشهرسازی استان تهران از تكمیل ۵۰۰ واحد باقی‌مانده از مجموع ۳ هزار واحد شهر جدید اندیشه تا دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی نادر محمدزاده مدیركل راه وشهرسازی استان تهران در طی نشست خبری در نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل ونقل و صنایع وابسته با اشاره به آخرین وضعیت مسكن مهر شهرهای جدید در استان تهران اظهار داشت: در مجموع از ۳۲۰ هزار واحد مسكن مهر واقع در شهرهای جدید بالای ۲۵ هزار نفر ۱۰۱ هزار واحد تكمیل شده و ۹۲ هزار واحد نیز در حال تكمیل است.

وی افزود: از مجموع ۹۵ هزار واحد مسكن مهر در شهر جدید پرند ۶۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده و ۳۵ هزار واحد نیز در مراحل نهایی قرار دارد همچنین از ۷۶ هزار واحد مسكن مهر پردیس نیز ۱۴ هزار واحد تحویل و ۴۰ هزار واحد در حال ساخت است.

محمدزاده از تكمیل ۵۰۰ واحد باقی‌مانده از مجموع ۳ هزار واحد شهر جدید اندیشه تا دهه فجر خبر داد.

مدیركل راه وشهرسازی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی مبنی بر جزئیات ساخت كمربندی دماوند واقع در حومه شرقی استان تهران بیان داشت: به دلیل افزایش حجم ترافیك زمان‌دار در ایام تعطیل و ایجاد توقف‌های طولانی برای دسترسی به استان مازندران، كمربندی شمال‌غربی جاده مشاء به فیروزكوه وصل می‌شود.

به گفته وی دو طرح برای اجرای این پروژه مورد مطالعه قرار گرفته است كه برمبنای آن یكی از آن‌ها با گذر از جنوب گیلاوند اجرا می‌شود كه اگرچه از نظر راهسازی ساده‌تر است اما با مشكلات مختلفی از جمله وجود معارض روبرو است. همچنین طرح دوم نیز پیشنهادی مبنی بر احداث كمربندی گیلاوند از بخش شمالی است كه پس از بررسی این دو طرح تا یك ماه آینده طرح نهایی ارائه می‌شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران  در زمینه ساخت راه‌ها، مسکن، کنترل پروژه ها، نظام مهندسی، شهرسازی، طرح‌های جامع و کمیسیون‌ها فعالیت می کند و در استان تهران بالغ بر ۵هزار میلیارد تومان پروژه راهسازی در حال اجرا است که ۱۰۰۰ میلیارد آن تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان و ۴۰۰۰ هزار میلیارد آن در حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اجرا می‌شود.

وی  کمربندی‌های اسلامشهر، پاکدشت و دماوند را از پروژه‌های کلیدی این استان در حوزه راهسازی خواند و افزود: تقاطع غیرهم‌سطح شهرقدس موجب کاهش ترافیک این شهر می‌شود و در ادامه به بزرگراه حکیم متصل می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به هزینه تکمیل مسکن مهر شهر جدید پردیس یادآور شد: هزینه آماده‌سازی واحد‌های مسکن مهر پردیس ۴۰ میلیون تومان برآورد شده است اما با توجه به اینکه متقاضیان مسکن مهر نمی‌توانند این مبلغ را تامین کنند با تمام مشکلات و کمبودهای مالی خود را متعهد به تامین این مبلغ کرده‌ایم.