شناسهٔ خبر: 32249 - سرویس مسکن و شهرسازی

رونمایی از کتاب روزگار برزخی معماری ما

پوستر کتاب روزگار برزخی معماری ما به قلم علی اعطا با سخنرانی سیدمحمد بهشتی و جمعی از معماران معاصر در خانه گفتمان هنر و معماری (خانه وارطان) رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رونمایی از کتاب روزگار برزخی معماری ما به قلم علی اعطا و با مقدمه‌ای از سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشکده میراث‌فرهنگی، یکشنبه ۵ دی‌ماه سال جاری از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) برگزار می‌شود.

مجموعه مقاله‌ها و نوشته‌های علی اعطا در نشست معماری، نقد و رسانه با حضور سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشکده میراث‌فرهنگی، سیدعلیرضا قهاری رئیس انجمن مفاخر معماری ایران، نشید نبیان، بابک شکوهی و علی اعطا از معماران معاصر، تحلیل و بررسی می‌شود.

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند یکشنبه ۵ دی‌ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ به خانه وارطان (خانه گفتمان هنر و معماری) به نشانی خیابان طالقانی‌غربی، قبل از میدان فلسطین، خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) مراجعه کنند. حضور برای علاقمندان در این نشست آزاد است.

در بخشی از مقدمه کتاب روزگار برزخی معماری ما که سیدمحمد بهشتی نگاشته، آمده است: کتاب اخیر، کوششی خجسته در مسیر نقد است ولیکن به نقد اکتفا نکرده است و یا دست کم نقدی نیست که محدود به بیان دغدغه های اهل حرفه باقی بماند و شیوه بیان آن به ترتیبی است که خطابش به عموم جامعه است. امیدوارم این کتاب و آثاری از این دست به ما کمک کند که نه تنها ببینیم و بشنویم و طرفدار کیفیت شویم بلکه در مطالبه کیفیات به سطوح نازل آن بسنده نکنیم و طرفدار آن عطر و طعمی در معماری و شهر شویم که قرار و آرام را به دل و جان ما هدیه دهد./