شناسهٔ خبر: 32373 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

آگاه‌سازی و توانمندسازی ساکنین حاشیه شهرها الزامی است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، آگاه‌سازی و توانمندسازی ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین را، عاملی مؤثر در ارتقای سطح زندگی آنان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در نشستی که با مسئولان و کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان داشت، گفت: هم‌اکنون در استان گلستان شهرهای گنبدکاووس و گرگان بیشترین رنج را از این مسئله می‌برند به طوری که مساحت مناطق حاشیه‌نشین این شهرها ۴۰۵ هکتار و در ۸ منطقه برآورد شده است.

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان، تأثیرات توانمندسازی این مناطق را، شامل افزایش درآمد ساکنان، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، افزایش سرانه خدمات شهری و اشتغال‌زایی بیان کرد.

وی پیشگیری و درمان را از موضوعات مورد توجه و مهم در ستاد بازآفرینی شهری استان بیان کرد و گفت: به همین منظور در چشم‌انداز دیده شده در ستاد، باید شرایط اقتصادی این مناطق بهبود یابد و خدمات و زیرساخت‌های شهری آن‌ها با میانگین شهری برابری کند.

مبارک قدم با اشاره به اینکه برای انجام اقدامات بازآفرینی و توانمندسازی در این مناطق، ارزیابی آن‌ها از ابعاد مختلف لازم است، افزود: مطالعات بازآفرینی در برخی از محلات شهرهای استان از جمله گرگان، گنبد و آزادشهر به اتمام رسیده و در شهرهای کردکوی، بندر ترکمن و آق‌قلا در دست تهیه است.

هدف از برگزاری این نشست، هماهنگی بین بخشی و تجمیع و همسو کردن آمار، اطلاعات و اقدامات دستگاه‌های دخیل در امر بازآفرینی شهری و برنامه‌ریزی و جلوگیری از موازی کاری‌ها بیان شده است.