شناسهٔ خبر: 32481 - سرویس هوایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

باید اقدام به خرید هواپیماهای جدید می‌کردیم/ قرارداد با ایرباس به غرب فهماند که راه برای تعامل با ایران باز است

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خرید هواپیما را پالس مثبت به اروپا برای تقویت روابط با ایران خواند و گفت: فرسودگی ناوگان هوایی ضرورت خریدهای هواپیمایی را آشکار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به نهایی شدن قرارداد خرید یکصد هواپیما از ایرباس، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکا، ایالات متحده حداقل برای تأمین منافع خود، مجوز فروش این هواپیماها را به ایران داده است، این مسئله نشان می‌دهد که آمریکا تنها به دنبال تأمین منافعش است و تمدید قانون داماتو نیز در این راستا صورت گرفت، تا به وسیله این موضوع، کشورهای اروپایی نیز مانند آمریکا نتوانند با ایران رابطه برقرار کنند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی پس از توافق هسته‌ای عملا فضا برای گسترش روابط ایران با کشورهای اروپایی باز شده و نهایی شدن قرارداد ایرباس در همین راستا تعریف می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: البته جمهوری اسلامی نیز به علت فرسودگی شبکه هواپیمایی، باید اقدام به خرید هواپیماهای جدید برای نوسازی این ناوگان می کرد و قرارداد ایرباس قطعا به نفع دو طرف معامله تمام شد.

صفاری نطنزی ادامه داد: قرارداد خرید یکصد هواپیما از ایرباس یک علامت و پیام مثبت و خوب به دنبال دارد و این مسئله به اروپایی‌ها می‌فهماند که راه برای تعامل تجاری و اقتصادی با ایران باز است، از طرف دیگر با اجرایی شدن قرارداد مذکور، مشکلات بانکی برای روابط تجاری حل می‌شود.